נוקיה וסקייפ משיקות שיתוף-פעולה למתן שיחות בחינם

המשתמש יוכל לנהל שיחות VoIP חינמיות באמצעות המכשיר הסלולרי שלו, כפי שקורה כבר במחשבים שולחניים וניידים ; שיתוף-הפעולה בין שתי החברות יורחב למכשירים נוספים בעתיד הקרוב

אתמול בערב (ג'), ביומה השני של תערוכת הסלולר בברצלונה, נראה היה כי מתפתח שלב נוסף במערכת היחסים בין נוקיה והמפעילות להן היא מוכרת מכשירים. בתעשייה מדברים בגלוי על כך שהצעדים שנוקיה נוקטת באמצעות החדרת אפליקציות למכשירים, פוגעת במפעילים ומקטינה את פוטנציאל ההכנסות שלהם.

זה התחיל בשירות הניווט והמפות של נוקיה, המשיך בכניסה לשירותי הדואר באמצעות האתר שלה OVI, ואתמול נרשם שיא חדש כאשר נוקיה וסקייפ הודיעו על הסכם להטמעת שירותי סקייפ במכשירי נוקיה. כלומר, המשתמש יוכל לנהל שיחות VoIP חינמיות באמצעות המכשיר הסלולרי שלו, כפי שקורה כבר במחשבים שולחניים וניידים.

למרות הדיבורים על ההכנסות מתוכן סלולרי, המפעילים מרוויחים כסף משיחות Voice רגילות, כך שהמהלך של נוקיה משמעותי ביותר עבור המפעילים. אמנם, יציבותה הכלכלית של נוקיה מאפשרת לה לעשות מהלכים כאלה, אך השאלה היא עד כמה יוכלו המפעילים לראות אותה נוגסת להם ברווחים, כאשר במקביל הם אלו שמגדילים את מכירותיה.

עדי כהן, סמנכ"ל השיווק של סלקום, אמר לאחרונה ל"גלובס" שהוא חש לא בנוח עם המהלכים של נוקיה ויהיו מקרים שהוא יצטרך להגיב, כלומר לפעול נגד המגמה.

שיתוף הפעולה בין נוקיה וסקייפ יבוא לידי ביטוי במכשיר שתשיק החברה בקרוב, ה-N97 - מכשיר שהוא מיני-מחשב נישא סלולרי, בעל עוצמות חזקות. שיתוף הפעולה בין השתיים יורחב למכשירים נוספים בעתיד הקרוב.

יש להניח שהמפעילים יצטרכו לשנות את המודלים הכלכליים שלהם ויתחילו לחשוב על מבנה תעריפים, שיהיה מבוסס על תעריפים קבועים לשיחות ולדאטה, כמו בעולם האינטרנט הקווי.

הכותב הוא אורח חברת מוטורולה בברצלונה