שר התחבורה מופז בשיחות סגורות: לא נשב באופוזיציה

חברי כנסת ושרים מקדימה מספרים כי בימים האחרונים, בשיחות ופגישות שקיים עימם מופז, אמר להם כי הוא לא רואה אפשרות שקדימה לא תהיה חברה בממשלה, גם אם זו תהיה בראשות נתניהו

בקיעים באחדות בקדימה? בעוד יו"ר קדימה, ציפי לבני ממשיכה לפסול את הצטרפות קדימה לממשלה בראשות בנימין נתניהו ומצהירה כי אם לא תורכב ממשלה בראשותה תבחר קדימה לשבת באופוזיציה, נשמע מספר 2 בקדימה, שר התחבורה, שאול מופז, אומר בשיחות סגורות כי הוא שולל ישיבה באופוזיציה.

חברי כנסת ושרים מקדימה מספרים כי בימים האחרונים בשיחות ופגישות שקיים עימם מופז, אמר להם שר התחבורה כי הוא אינו רואה אפשרות שקדימה לא תהיה חברה בממשלה, גם אם זו תהיה בראשות נתניהו. לדבריהם, שר התחבורה עדיין מבכה את כישלונה הראשון של לבני בהקמת ממשלה ואמר כי לא ייתן למצב הזה לחזור. חברי הכנסת מספרים כי מופז ציין בפניהם כי אסור שקדימה תרשום על שמה כישלון נוסף.

מופז אינו היחיד שמחזיק בעמדה זו במפלגה. בכירים נוספים נשמעו בימים האחרונים אומרים בשיחות סגורות כי התרחיש של ישיבה באופוזיציה אינו קיים. לדבריהם, אם לא תקבל קדימה הזדמנות מהנשיא להרכיב ממשלה, יפעילו לחץ על לבני להיכנס לממשלת אחדות.

בישיבת הסיעה שהתקיימה השבוע השתדלו חברי הסיעה לבקשתה של שרת החוץ שקיימה עימם סבב שיחות טלפוני מקדים להפגין חזית אחידה ולהצהיר כי פניה של קדימה מועדות אל האופוזיציה, אם לא יטיל עליה הנשיא להרכיב את הממשלה הבאה, אולם היו גם מי שהביעו עמדה שונה.

השרה רוחמה אברהם למשל, אמרה כי יש לקחת בחשבון תרחיש שבו הנשיא מטיל על לבני את הרכבת הקואליציה אך היא אינה מצליחה לעמוד במשימה. גם השר זאב בוים הטיל ספק ביכולתה של לבני להרכיב ממשלה: "אי אפשר להפקיר את ישראל לממשלת ימין".

אברהם ובוים, נמנים על מחנהו של שאול מופז, שדווקא בישיבת הסיעה שמר על הקו שבו ביקשה לבני לדבוק וחזר על המסר: אופוזיציה או ראשות ממשלה.

דבריהם נאמרו בניגוד לעמדתה המוצהרת של לבני וקדימה. אמש, בכנס הניצחון שהתקיים בנמל תל אביב, המשיכה לבני לדבוק בעמדתה ואמרה כי בפני קדימה עומדות שתי אפשרויות בלבד: הקמת ממשלה בראשות לבני או ישיבה באופוזיציה.