נתיבי הגז הטבעי חוזרת לשוק ההון: תגייס 105 מיליון דולר בהנפקת אג"ח

יצוין כי נתיבי גז, בראשות היו"ר אוהד מראני והמנכ"ל, אריה רמות-שיפמן, ניהלה באחרונה מגעים לגיוס הסכום גם מול בנק לאומי

חברת הדירוג "מעלות" הודיעה היום (ד') על העלאת דירוג לאגרות החוב של חברת נתיבי הגז הטבעי מ-A ל-AA- תוך הותרת תחזית דירוג יציבה (STABLE) לאג"ח בסך 105 מיליון דולר אותן מתכננת החברה להנפיק בתקופה הקרובה למימון הקמת צנרת הגז בצפון.

יצוין כי נתיבי גז, בראשות היו"ר אוהד מראני והמנכ"ל, אריה רמות-שיפמן, ניהלה באחרונה מגעים לגיוס הסכום גם מול בנק לאומי. החלטת החברה לפנות לשוק ההון מעידה ששוק ההנפקות מתחיל לצאת לאט משיתוק לאחר שהושלמו גיוסים של חברת החשמל, גזית גלוב ובנק המזרחי.

במעלות ציינו כי השיקולים העיקריים לדירוג הם מיצובה של החברה כמונופול בתחום ההולכה בשוק הגז הטבעי הצומח בישראל, שהופך לחלק מהותי בשוק האנרגיה המקומי וחשיבות הפרויקט למדינת ישראל ולכלכלתה.

מנגד, האנליסטים אלעד זסקו ושאול בן רימון ציינו כי גורמים המגבילים את הדירוג הם קיומו של סיכון הקמה, כאשר בניית צנרת גז טרם הושלמה לצד חריגות בעלויות ובלוחות הזמנים, פרופיל פיננסי חלש יחסית וחוסר ודאות בנוגע להחלטות הממשלה לביצוע השקעה במקטעים נוספים.

במעלות הזהירו כי ב-2008 חלו עיכובים בהקמת מערכת ההולכה כאשר קיים צפי לחריגה בהקמת המקטע הצפוני למפרץ חיפה, ובנוסף רמת הביקושים נמוכה מהתחזית. להערכת מעלות, עד כה חל גידול של 55 מיליון דולר בהוצאות הפרויקט, המשקף חריגה של 10% בעלות הפרויקט כולו. מהדירוג עולה עוד כי עקב ההרעה הצפויה ביחסי כיסוי החוב, פנתה נתיבי גז לרשות הגז הטבעי בבקשה לעדכון התעריפים.

נתג"ז נוסדה ב-2003 במטרה להקים ולתפעל את מערכת הולכת הגז הטבעי בישראל. נכון לפברואר 2009, השלימה החברה את הקמתם של 3 מתוך 4 מקטעים של מערכת ההולכה (המייצגים 80% מההכנסות העתידיות) שמזרימה כיום 4 מיליארד מ"ק (BCM) גז בשנה. בניית המערכת צפויה להסתיים ב-2010.