יונדאי HED-6: חזרה גנרלית לקראת הטוסון החדש

יונדאי מציגה בז'נבה דגם תצוגה קרוב מאד בעיצובו הסופי ליורש הטוסון, שיושק בסוף 2009 ; ה-"HED-6" מגלה פרופורציות יותר עגלגלות ומשפחתיות ופחות "קרביות" מאלה של הטוסון

[כל הדגמים החדשים אצלך בתיבת המייל - הירשם לניוזלטר הרכב !]

הטוסון הותיק של יונדאי יחגוג בקרוב שבע שנים, שבהן הצליח לבסס את עצמו היטב בתור סמל ההצלחה המוטורי של המעמד הבינוני בישראל. היורש שלו יוצג רק לקראת סוף השנה אבל בתערוכת ז'נבה בחודש הבא תציג יונדאי דגם תצוגה, שקרוב מאד בעיצובו ובמבנהו לדבר האמיתי.

הרכב "HED-6" מגלה פרופורציות יותר עגלגלות ומשפחתיות ופחות "קרביות" מאלה של הטוסון, עם כנפיים תפוחות שמזכירות את דגמי מאזדה וחרטום בעל אישיות - שעיצובו הסופי יהיה כנראה מתון יותר.

הרכב רחב יותר מהטוסון אך מציע מרווח גחון דומה. בתערוכה מוצג דגם התצוגה עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר, שמייצר הספק מרשים של 175 כ"ס. אולם הכוכב בארץ יהיה ככל הנראה מנוע ה-2.2 ליטר טורבו-דיזל החדש, שאותו חשפה אתמול קיה, חברת הבת של קונצרן יונדאי. למנוע הזה יש 200 כ"ס ומעל 35 קג"מ והוא משודך לתיבה אוטומטית בת 6 מהירויות. אפשר לצפות גם למנוע 2 ליטר טורבו-בנזין.

יונדאי HED-6

סוגיית השם של היורש עדיין לא ברורה. בקוריאה מציינים את השם "IX-35", שנראה כהמשך הגיוני של מדיניות סימול הדגמים הנוכחית של יונדאי. מנגד, ייתכן שלפחות בחלק מהשווקים יישמר השם המקורי.

יונדאי HED-6