הבורסות באירופה סגרו ביציבות: מדד דאקס עלה ב-0.2%; נסטלה טיפסה ב-5.2%; בנק RBS זינק ב-20%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] UBS הסכים לשלם קנס של 780 מיליון דולר לרשויות בארה"ב, על שעזר ללקוחותיו האמריקנים להעלים מס - המניה עלתה ב-4.8% ; מדד פוטסי של לונדון הוסיף 0.3%

המדדים המובילים באירופה נסגרו ביציבות כאשר הם מצויים קרוב מאד לרמות הנמוכות של השנים האחרונות, בוול סטריט שלטה בשעת הסגירה של אירופה המגמה המעורבת. במהלך היום נסחרו מרבית הבורסות באירופה בעליות על רקע הנעילה החיובית של שוקי אסיה, ובהובלת יצרנית המזון נסטלה, הבנק השוויצרי UBS, ומניות חברות הכרייה והנפט.

היקף ההלוואות של האזרחים הבריטים הצטמצם בחודש ינואר בשיעור של 3.3 מיליארד ליש"ט, ונתון זה עשוי לבשר כי דו"ח המכירות הקמעונאיות שיתפרסם מחר יהיה גרוע מהמצופה.

UBS, הבנק הגדול ביותר בשוויץ, הסכים לשלם קנס של 780 מיליון דולר לרשויות בארה"ב, על שעזר ללקוחותיו האמריקנים להעלים מס. בנוסף, הבנק השוויצרי יחשוף את פרטי החשבון של חלק מלקוחותיו שביצעו עברות מס.

אתמול פורסם כי התמ"ג של ארגון המדיניות המתועשות, ה-OECD, הצטמצם ב-1.5% ברביע הרביעי אשתקד, הירידה התלולה ביותר מ-1960. בהשוואה לרביע המקביל ב-2007 הצטמצם התוצר בכל שבע המדינות העשירות (G7), תוך הידרדרות של ממש בהשוואה לרביע הקודם.

רונן מנחם, מבנק מזרחי טפחות, הסביר כי כדי להתמודד היטב עם האטה כלכלית מהירה, כדאי שהריבית לא תהייה נמוכה יתר על המידה, כך שניתן יהיה להפחיתה ולהמריץ בכך את המשק. הדברים אמורים במיוחד במדינות בעלות גירעון תקציבי/חוב ציבורי גבוה, המסכל שימוש מוגבר בהרחבה פיסיקאלית לטיפול במשבר.

מדד פוטסי 100 של לונדון ; מדד דאקס 30 של גרמניה ; מדד קאק 40 של צרפת ; מדד פוטסי 300 של החברות הגדולות באירופה ; מדד SMI של שוויץ.

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-1.37% ל-1.2702 דולר והליש"ט עולה ב-1.24% ל-1.4385 דולר.

בזירת המאקרו

היקף ההלוואות של האזרחים הבריטים הצטמצם בחודש ינואר בשיעור של 3.3 מיליארד ליש"ט.

מסיכומי ישיבת הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) שנערכה בפברואר, עולה כי כל חברי ועדת המדיניות המוניטרית הצביעו בעד הפחתת ריבית ואילו דיוויד בלאנשפלאוור נמנע שכן הוא היה מעוניין בהפחתה אגרסיבית יותר של 0.1% (הבנק הפחית את הריבית ב-0.5% ל-1%). הגורם הבולט ביותר היה שכל חברי הועדה הסכימו שהנגיד מרווין קינג צריך לבקש משר האוצר אליסטר דארלינג אישור לרכוש אג"ח כדי להעלות את אספקת הכסף. באותה עת, ועדת המדיניות המוניטרית אמרה שתימנע מלקצץ את הריבית לאפס מכיוון שהדבר עשוי למנוע הלוואת שכן שולי הרווח של הבנקים ירדו בצורה דרמטית.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס, שפוקע מחר (ו') עולה ב-7% ל-37 דולר לחבית נפט גולמי.

מניות בכותרות

מניות הכרייה והנפט, ריו טינטו , BHP ביליטון , רויאל דאטש של ובריטיש פטרוליום ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנפט בבורסת הסחורות של ניו יורק.

UBS הסכים לשלם קנס של 780 מיליון דולר לרשויות בארה"ב, על שעזר ללקוחותיו האמריקנים להעלים מס. בנוסף, הבנק השוויצרי יחשוף את פרטי החשבון של חלק מלקוחותיו שביצעו עברות מס. משרד המשפטים האמריקני האשים את UBS בניסיון להונות את ממשלת ארה"ב, לאחר שעזר ל-17 אלף אזרחי ארה"ב להסתיר את פרטי חשבונותיהם מרשויות המס של ארה"ב.

BNP פריבה, הבנק הגדול ביותר בצרפת, דיווח על הפסד של 1.37 מיליארד אירו (1.72 מיליארד דולר) ברבעון הרביעי, לאחר שתנודתיות בשווקים הפיננסים העבירה בפעם הראשונה את חטיבת בנקאות ההשקעות לגרעון. ברבעון המקביל של 2007, הציג הבנק הצרפתי רווח של 1.01 מיליארד אירו. BNP קיצץ את חלוקת הדבידנדים ב-70% ל-1 אירו למניה בהשוואה ל-3.35 אירו למניה.

ענקית התרופות והכימיה מרק KGaA פרסמה את דו"חות שנת 2008. מכירות תרופת הרביף לטיפול בטרשת נפוצה והמתחרה בקופקסון של טבע צמחו ב-2008 ב-9.3% לשיא של 1.33 מיליארד אירו. ברבעון הרביעי זינקו מכירות הרביף ב-14% ל-360 מיליון אירו ומכירות הפרמצבטיקה צמחו ב 11% ב-2008 ל-5.43 מיליארד אירו.

חברת הביטוח AXA דיווחה על הפסד של 1.24 מיליארד אירו (1.56 מיליארד דולר) במחצית השניה של 2008, ועל הכנסות של 2.49 מיליארד אירו. אנליסטים חזו הפסד גדול יותר של 1.76 מיליארד אירו.

נסטלה דיווחה על עלייה של 69% ברווחי שנת 2008 ל-18.04 מיליארד פרנק שוויצרי. החברה עדכנה מטה את תחזית הצמיחה האורגנית אל מתחת ל-5%, לעומת הערכות קודמות כי הצמיחה האורגנית של 2009 תעמוד על בין 5% ל-6%.

ישראליות באירופה

מניית קרדן אן וי ריכזה עניין ללא סיבה נראית לעין.

מניית אורעד הייטק איבדה גובה בבורסת פרנקפורט.