אביגדור ליברמן סותם הגולל על רעיון הרוטציה: המליץ לנשיא על נתניהו - מעדיף ממשלת אחדות "ביבי-ציפי"

(עדכון) - בכך מתיר ליברמן את הפלונטר הפוליטי ומצמצם מאוד את שיקול-הדעת של הנשיא, כיוון שמאחורי נתניהו עומדים 65 ח"כים ; ליברמן: "נתניהו יהיה ראש הממשלה, אבל זו תהיה ממשלת נתניהו-לבני ולא רק ממשלת נתניהו"

בסיומו של שבוע שבו שמר על ערפל סביב החלטתו על מי ימליץ בפני הנשיא להרכיב את הממשלה הבאה, הודיע הבוקר (ה') י"ור ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי מפלגתו תמליץ על נתניהו להרכיב את הממשלה הבאה, אולם רק במסגרת ממשלת אחדות שתורכב משלוש המפלגות הגדולות - ליכוד, קדימה וישראל ביתנו.

"המצב מחייב ממשלת אחדות", אמר ליברמן לנשיא. "לאור האתגרים ולאור המצב הכלכלי וגם האיומים מאיראן ומעזה - הכל מחייב שתקום פה ממשלה רחבה. כל אחד מאיתנו יצטרך להתעלות על עצמו".

ליברמן אמר כי הוא אינו מתכוון לממשלה צרה. "מבחינת היכולת להוביל מהלכים, חייבים ממשלה של שלוש המפלגות הגדולות. ממשלת ימין תהיה ממשלת הישרדות ולא תוכל להוביל מהלכים רציניים. לא מקימים קודם כל ממשלה צרה, אלא רק רחבה. רוצים את נתניהו ולבני ביחד. שניהם חייבים ביחד לבנות מהתחלה את הבסיס, לגבש את קווי היסוד להסכים על העקרונות. ביבי צריך להתרגל שמדברים על ממשלה רחבה ולא צרה וציפי צריכה להתרגל שלא מדובר ברוטציה. אני נגד רוטציה. יש בה אלמנט של אי יציבות וגם הניסיון הקודם לא הוכיח את עצמו", אמר.

הוא הוסיף כי "אם אנחנו באמת רוצים לקדם את ישראל לעתיד יותר טוב כולם חייבים לוותר, כולם חייבים להתעלות. כל דרך אחרת תוביל אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להגיע אליהם. אני ממליץ על ממשלת נתניהו לבני, ממשלה רחבה בת שלוש מפלגות, כל השאר יכולים אחר כך להצטרף".


תצלום- מארק ניימן/לע"מ