מנכ"ל באדג'ט: "יש לנו עשרות משרות - אך אין היענות; מובטלים לא מוכנים לנסוע בשני אוטובוסים לעבודה או מהרצליה לפ"ת; חלקם לא רוצים לעבוד קשה"

מוני בר, מנכ"ל חברת הליסינג באדג'ט: "אין מספיק פניות אלינו ומי שכבר פונה מציב תנאים או פשוט לא מעוניין לעבוד" ; עם זאת, בר הודה בראיון לגל"צ כי השכר המוצע לכמה מהמשרות הוא 4,000 שקל בלבד ; הערכת אגף מחקר בשירות התעסוקה: עד סוף 2009 יהיו בישראל יותר מ-260,000 דורשי עבודה, לעומת 215,000 כיום

"פרסמנו עשרות משרות פנויות, אבל אין מספיק פניות ומי שכבר פונה מציב תנאים או פשוט לא מעוניין לעבוד. אנשים לא מוכנים לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע למקום העבודה, אחרים לא מוכנים לנסוע בבוקר מהרצליה לפתח תקווה. למשרות המכונאים שקיבלנו אפילו לא קיבלנו בכלל פניות. מתקבל הרושם שאנשים לא רוצים לעבוד קשה".

כך אמר אתמול (ה'), בראיון לגלי צה"ל, מוני בר, מנכ"ל חברת הליסינג באדג'ט. הדברים נאמרים על רקע נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהתפרסמו השבוע, לפיהן מספר המפוטרים במשק שבר בינואר האחרון שיא והגיע ל-19,719 איש. בחודש דצמבר האחרון ניצב השיא על 17,499 מפוטרים.

עם זאת, בר הודה בראיון לגל"צ כי השכר המוצע לכמה מהמשרות הוא 4,000 שקל בלבד.

מדובר בעליית מדרגה רצינית לאור העובדה שלפני המשבר הכלכלי, מספר המפוטרים מדי חודש עמד בממוצע על עשרת אלפים בלבד. מספר העובדים שנקלטו במקומות עבודה חדשים לפני המשבר עלה על מספר המפוטרים - מאזן שהפך כיום לשלילי.

על פי הנתונים, מספר דורשי העבודה שצברו לפחות יום אחד של אבטלה עמד בחודש ינואר על 215 אלף לעומת 207.2 אלף בדצמבר - עלייה של 3.8%. גם הפעם העלייה המשמעותית ביותר במספר דורשי העבודה מגיעה מקרב האקדמאים (9.9%). ואולם, ייתכן כי לא מעט מהמפוטרים מצאו עבודה חדשה די במהרה, זאת משום שכשבוחנים את מספר דורשי העבודה שצברו למעלה מ-2 ימי אבטלה, המספר מצטמצם בינואר לכדי 192.4 אלף מובטלים.

חודש אפריל 2008 נחשב לנקודת מפנה שלילית במגמת האבטלה, כשאחרי ארבע שנים של ירידה רצופה במספר המובטלים, התהפכה המגמה עד לכדי עלייה מצטברת של 12.9% במספר המובטלים בעשרה חודשים.

להערכת ראש אגף מחקר בשירות התעסוקה, דוד צרפתי, התחזית הצפויה לסוף שנת 2009 היא למעלה מ-260 אלף דורשי עבודה. צרפתי מבסס את הערכותיו על שיעורי הצמיחה הצפויים במשק על פי בנק ישראל ועל בסיס נתוני המגמה הקיימים כיום בשירות.