חיים בטלנובלה: דורי מדיה דיווחה על גידול של 70% ל-51 מיליון דולר בהכנסות השנתיות

תזרים המזומנים השוטף עלה ב-99% ל-8.25 מיליון דולר ; המנכ"ל נדב פלטי: "הדרישה לטלנובלות ממשיכה להיות גבוהה שכן אלה הפקות כדאיות מבחינת עלות/תועלת - מה שמהווה שיקול משמעותי בסביבה הנוכחית"

חברת דורי מדיה גרופ הנסחרת בבורסה של לונדון דיווחה היום (ו') על סיכום התוצאות הכספיות לשנת 2008 . חברת המדיה הבינלאומית הפעילה בתחום הטלוויזיה, ומתמקדת בהפקה, הפצה, שידור ומסחור של טלנובלות הציגה שיא בהכנסות השנתיות: גידול של 70% ל-51 מיליון דולר, בהשוואה ל 30 מליון דולר בשנת 2007.

נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה גרופ, אמר היום עם פרסום הדוחות: "אנו פועלים בשוק קשה ומאתגר, אולם ממוצבים בו היטב כדי להתמודד עם כל האתגרים הניצבים בפנינו. הדרישה לטלנובלות ממשיכה להיות גבוהה הן בשווקים הקיימים והן בשווקים החדשים בעולם, היות שאלה הן הפקות כדאיות מבחינת עלות/תועלת, מה שמהווה שיקול משמעותי בסביבה הנוכחית. על אף ההאטה במכירות ברבעון האחרון של השנה, 2008 הייתה שנה חזקה מבחינתנו. הכנסות החברה גדלו משמעותית ל-51 מיליון דולר, הודות למספר התפתחויות חשובות, כולל מכירת "לה לולה" ל- 61 מדינות ברחבי העולם ומועמדותה לפרס האמי הבינלאומי בקטגוריית הטלנובלה, התרחבות פעילותנו באינדונזיה, הסכם רב-שנתי של מליוני דולרים עם "הוט" והשותפות האסטרטגית החשובה עם "טלוויסה".

הרווח אחרי מסים הסתכם ב-3.8 מיליון דולר בהשוואה ל-6.6 מיליון דולר . תזרים המזומנים השוטף עלה ב-99% ל-8.25 מיליון דולר בהשוואה ל-4.15 מיליון דולר. ההון העצמי עומד על 42.7 מיליון דולר. תזרים חזק זה הינו תוצאה של הגידול הבריא של החברה, וכן של רווחי המזומנים שעשתה החברה על השקעות היסטוריות. תזרים מזומנים יציב זה, בשילוב עם מכשירי בנק הזמינים לחברה, מאפשרים לה להשקיע בהפקות חדשות לעתים קרובות ועם שותפים שונים, וכך להגדיל את מלאי התכנים החדשים שלה.

הכנסות החברה ממכירת זכויות לשידור טלנובלות וזכויות על פורמאטים גדלו ב-3% ועומדות כעת על 18.4 מיליון דולר (לעומת 17.9 מיליון דולר אשתקד), כאשר מתוכן ההכנסות ממכירת זכויות השידור עלו ב-26% ועומדות על 13.3 מיליון דולר. ההכנסות מערוצי הטלוויזיה גדלו בצורה משמעותית ועומדות על 29.7 מיליון דולר לעומת 4.8 מיליון דולר, בשל הצלחת הפעילות באינדונזיה והשפעת העסקה של DMS עם הוט, הכוללת הפעלת ערוצי הבידור והסרטים של הוט.

בעסקי מסחור תקליטורי הווידאו והמוסיקה אומרת החברה כי חלה ירידה כצפוי, וההכנסות ממקורות אלה עומדות על 1.9 מיליון דולר.

מכירות הטלנובלות חזקות מאוד, כולל "לה לולה", שנמכרה ל-61 מדינות מאז השקתה, ו"אמנדה או", שנמכרה לשידור במספר פלטפורמות שונות בשמונה מדינות, בתוך חודשיים בלבד מאז השקתה. חברת פוקס מפיקה פיילוט המבוסס על "לה לולה", לאחר שדורי מדיה חתמה על הסכם עם סוני לפתח ולהפיק גרסה אמריקנית לסדרה.

דורי מדיה חתמה עם "הוט" על הסכם הרחבה של שלוש שנים, החל מה-1 בינואר 2009, להפעיל את שני ערוצי הטלנובלות, ויוה ו-וויוה פלטינה.

במבט לעתיד פעילותה העסקית של דורי מדיה גרופ ממשיכה להיות יציבה ולייצר מזומנים, על אף ההאטה הכלכלית העולמית. מצב המאזן של דורי מדיה חזק מאוד, והדירקטוריון מצפה שהחברה תמשיך להיות רווחית גם בשנה שתסתיים בדצמבר 2009. עם זאת, דורי מדיה מצפה מהמכירות להתמתן ב-2009 בשל אמצעי הזהירות בהם נוקטים קוני התוכניות לאור המצב הכלכלי העולמי. בנוסף, דורי מדיה הצליחה להבטיח הפקת טלנובלות בישראל וארגנטינה במחצית הראשונה של 2009, לאחר שאלה נדחו מהרבעון האחרון של 2008 בשל עיכובים שונים.

דורי מדיה ממשיכה לתת מענה לדרישה העולמית לטלנובלות באמצעות מכירת כותרי הספרייה שלה, כפי שהיה גם ב-2008, באמצעות טלנובלות מצליחות במיוחד כמו "המורדים", "לה לולה" וההשקה המוצלחת של "אמנדה או". הקבוצה צופה שהסדרות האחרות שלה, "לה מאגה" (הפקה משותפת עם Illusion Studios מארגנטינה ו-Nickelodeon), "Champs 12", חצויה (Split), העונה ה-3 של "האלופה" ו"קופידון - עסק של אהבה" (Cupid) יצליחו אף הן, ויתרמו להכנסות החברה ב-2009.