הנשיא פרס הטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו

"אעשה מאמץ להקים ממשלת אחדות רחבה", הכריז נתניהו ; אמש דווח כי בסביבתו של נתניהו מדברים על אפשרות שלפיה בממשלת ימין צרה יתבקש אהוד ברק להישאר לתקופת ביניים כשר ביטחון

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

פרס החליט: נתניהו ירכיב את הממשלה הבאה. לאחר הפגישות הבוקר הודיע בית הנשיא כי פרס יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה החדשה על יושב ראש הליכוד, בנימין נתניהו. "אעשה מאמץ להקים ממשלת אחדות רחבה", הכריז נתניהו

לאחר שהשלים את סבב ההתייעצויות ונועד עם יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ועם יו"ר קדימה ציפי לבני, החליט נשיא המדינה, שמעון פרס, להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על נתניהו. נתניהו, שנפגש הבוקר עם הנשיא שמעון פרס במשכנו, הסביר לנשיא כי הוא מבין את הצורך בממשלת אחדות רחבה והכריז כי יעשה מאמצים על מנת להשיג זאת.

המפגש התנהל באווירה חיובית כשבתחילתו שוחחו השניים על משחק הכדורסל אמש, בו זכתה הפועל חולון בגביע המדינה. לאחר שנתניהו עזב את המקום, הגיעה למשכן ציפי לבני והחלה את התייעצותה עם פרס.

ברק בממשלת נתניהו?

אמש דווח כי בסביבתו של נתניהו מדברים על אפשרות שלפיה בממשלת ימין צרה יתבקש אהוד ברק להישאר לתקופת ביניים כשר ביטחון. ברק עצמו הודיע כי הוא ומפלגתו יישארו באופוזיציה.

עוד לפני הפגישה עם ראשי המפגלות הגדולות ייפגש הנשיא פרס עם יו"ר ועדת החוץ בסנאט האמריקאי, הסנאטור ג'ון קארי. הסנאטור מגיע לישראל במסגרת מסע דילוגים באזור ובמסגרתו הוא מבקר בלבנון, ברשות הפלסטינית, בעזה ובירדן. הנשיא ידון עימו בשורה של נושאים ובהם, המציאות האזורית לאחר הלחימה בעזה, האיום הגרעיני האיראני ונושאים מדיניים-ביטחוניים אחרים הקשורים בשיתוף הפעולה בין ישראל לארצות הברית.