הבית הלבן: "נתמוך במערכת בנקאות אשר מצויה בידיים פרטיות"

ההצהרה - בעקבות החשש מהלאמת בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ, שמביאה לצניחת מניות הבנקים והשוק כולו ; "השוק מגיב לא רק לפעולות הממשל - אלא מעכל מגוון רחב של מידע" ; יו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, כריסטופר דוד: ייתכן ונזדקק להלאים את הבנקים לזמן קצר

הבית הלבן מציג היום חזית מאוחדת התומכת במערכת הפיננסית בארה"ב. "נתמוך במערכת בנקאות אשר מצויה בידיים פרטיות", נאמר שם. ההצהרה מגיעה בעקבות החשש מהלאמת בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ , שמביאה לצניחת מניות הבנקים והשוק כולו. בעקבות ההצהרה, ניכרת התמתנות מהותית במגמת המסחר בשוק המניות האמריקני בכלל, ובמגזר הבנקאות בפרט.

"השוק מגיב לא רק לפעולות הממשל - אלא מעכל מגוון רחב של מידע", נאמר בהודעת הממשל. "הממשל ממשיך להאמין שמגזר בנקאות בידיים פרטיות הוא הדרך להמשיך", אמר דובר הבית הלבן, רוברט גיבס. "זו היתה האמונה שלנו מזה זמן מה, ונמשיך להאמין בזה", אמר גיבס במסגרת תדרוך עיתונאים.

גיבס תדרך את העיתונאים לאחר שיו"ר ועדת הבנקאות בסנאט, כריסטופר דוד, אמר כי ייתכן ויצטרכו להלאים את הבנקים לטווח קצר. הדבר הביא לצניחת מחירי המניות של בנק אוף אמריקה וסיטיגרופ בעיקר. מניית הבנק הראשונה מבין השניים צנחה לרמה הנמוכה ביותר בה נסחרה ב-18 השנה האחרונות, ושנייה - נסחרה מתחת ל-2 דולר למניה.

"אני לא אוהב את הרעיון, אבל אני יכול לראות כיצד הדבר קורה", אמר דוד לערוץ הטלוויזיה העסקי של סוכנות הידיעות "בלומברג". "אני חושש כי בסופו של דבר נצטרך לעשות בדיוק את זה - לפחות לזמן מה".