רגולטורים סגרו בנק נוסף בארה"ב: 14 בנקים נסגרו מתחילת השנה - וכ-100 ייסגרו עד סופה

RBC: "לא פחות מאלף מוסדות פיננסיים צפויים להיסגר בשלוש-חמש השנים הקרובות" ; בנק Silver Falls מאוראגון נסגר אמש על ידי הרגולטורים ; בארה"ב עדיין חוששים מנפילה של אחד הגדולים - סיטיגרופ או בנק אוף אמריקה - על אף הצהרות חוזרות ונשנות של הממשל האמריקני כי לא יניח לתרחיש כזה לקרות

בנק Silver Falls מאוראגון נסגר על ידי הרגולטורים האמריקנים ביום שישי האחרון. בכך עולה ל-14 מספר הבנקים שנסגרו בארה"ב מתחילת 2009. ב-2008 נסגרו בארה"ב 25 בנקים' והאנליסטים מעריכים כי בנקים רבים נוספים ייסגרו לפני תום המשבר.

במציאות שבה יותר ויותר לקוחות, עסקיים ופרטיים, כושלים בהחזר הלוואות עקב העמקת המיתון, מדברים בארה"ב כיום על עוד כ-100 בנקים, המנהלים נכסים בכ-50 מיליארד דולר, שייסגרו עד סוף 2009.

ג'רארד קסידי, דיקרטור של חטיבת ניתוח הבנקאות ב-RBC קפיטל, העריך בראיון ל-CNN כי לא פחות מ-1,000 מוסדות פיננסיים יקרסו בשלוש עד חמש השנים הבאות. "ככל שהרגולטורים ימהרו לסגור את אותם בנקים בעייתים, כך תתאפשר התאוששות מהירה יותר למשק האמריקני", העריך קסידי.

בארה"ב מזכירים גם הצדדים הפחות שליליים של המשבר הנוכחי בבנקאות:

1. רוב הבנקים שנסגרו - לא נסגרו באורח סופי ומוחלט, ועשויים לחדש פעילות.

2. הרשויות בארה"ב מעניקות ביטוח לחשבונות אישיים, בתקרה של עד 250,000 דולר לכל חשבון.

3. עד כה הצליחו הרשויות למצוא קונים במהירות לבנקים הנופלים, צעד שחסך אי נעימות וטרחה רבה ללקוחות הבנקים.

4. רוב הבנקים שנפלו מתחילת 2008 היו בנקי קהילה קטנים.

עם זאת, ברשימת הקורסים היו גם כמה שמות גדולים יותר, ובראשם וושינגטון מיוצ'יאל, שהיה הבנק הגדול ביותר שקרס אי-פעם. נכסיו של בנק זה נמכרו מיידית לג'יי פי מורגן צ'ייס. בארה"ב עדיין חוששים מנפילה של אחד הגדולים - סיטיגרופ או בנק אוף אמריקה - על אף הצהרות חוזרות ונשנות של הממשל האמריקני כי לא יניח לתרחיש כזה לקרות.

בשבוע הבא יתפרסם דו"ח ה-FDIC ובו רשימת הבנקים האמריקנים, הנמצאים בסכנה. בסוף הרבעון השלישי עמד מספר הבנקים הללו על 171, והצפי הוא לעלייה מדאיגה נוספת.