ברוכים הבאים לעולם המשברים

מים - כמו אוויר, כמו מזון לתינוקות, כמו תרופות - נוגעים בשורשי הקיום האנושי

מר ליאור בן ארצי, מנכ"ל מי עדן, ומר חזי עובדיה, מנכ"ל נביעות

ברוכים הבאים לעולם המשברים. מעתה והלאה כל מילה שלכם תהפוך לכותרת, וכל פעולה תגרור תגובה. אין צורך להילחץ, אבל יש צורך להבין שהמשבר האמיתי עוד לפניכם. בניגוד למה שנוטים לחשוב, הפסקת שאיבת המים המזוהמים ועצירת האספקה למרכזי הקניות היא רק תחילתו של המסע המשברי שלכם. שיהיה בהצלחה!

מר בן ארצי ומר עובדיה, עד עכשיו נהניתם משקט יחסי. מודעות צרכנית נמוכה מאפשרת אספקת מי ברז מגעילים בטעם טרפנטין, רשות המים עסוקה בקמפיינים מגלומניים במקום לדאוג למים סבירים, רגולטור רדום אפשר שאיבה ללא מכרז או תמלוגים למדינה, עיתונאים שעסוקים במיחזור תחקירים על חברת החשמל שכחו את משק המים, ואפילו רשתות השיווק לא ממש התאמצו לייצר תחרות באמצעות יבוא זול ואיכותי.

עכשיו מתחיל המשבר האמיתי.

הפעם לא תספיק הודעה לקונית על חזרת השאיבה. גם לא ראיון מרגש או התנצלות כנה. מים - כמו אוויר, כמו מזון לתינוקות, כמו תרופות - נוגעים בשורשי הקיום האנושי. ההבטחה הצרכנית למוצר הנחשב לטהור ביותר התרסקה, ועל חורבותיה מקפצים יצרני מים מסוננים, יצרני פילטרים ביתיים ויצרני מים אחרים.

רוצים לשרוד? קודם כל הרגיעו את הלחץ, שתו מים (רצוי מהברז או מסוננים) והכינו חבילת צעדים ומסרים שירכשו מחדש את אמון הצרכנים ויחזירו את השקט המסחרי ממנו צמחה ההצלחה שלכם:

הקפידו על טקסטים מסוננים: הצפתם אותנו במידע על הקולי הצואתי שנמצא במים. רוב הציבור בישראל יודע שקולי צואתי זה בעצם קקי, ורובו המכריע מעדיף מים בלי קקי. השימוש במינוח "זיהום זמני" תשרת אתכם טוב יותר כעת.

ספרו לנו מה באמת קרה: כרגע לא ברור לגמרי מתי התגלה הזיהום, ואם מערכת הבקרה שלכם פעלה. ספרו לציבור את האמת. אם הייתה בעיה עדיף שתתגלה כעת וביוזמתכם, ואם לא הייתה בעיה אצלכם - כדאי שנדע.

הוציאו את מערכת הבקרה לחברה חיצונית: הפחד מנזק בריאותי, והגועל מצואה במים הם מכשולים פסיכולוגיים קשים. הבעיה התדמיתית שלכם נגזרת מהם. התחברו לגוף חיצוני, אובייקטיבי ומוערך שיהיה אחראי מעתה והלאה על בקרת המים.

שבחו את הקולגות על הלויאליות: רשות המים, מקורות, ורשתות השיווק הם בני הברית שלכם למסע ההישרדות. הפחיתו אצלם אנטגוניזם וחרדות. פרגנו להם כדי שתוכלו להשתלט בהדרגתיות שוב על מדפי המכירה.

החגים שבפתח הם ההזדמנות שלכם: רק לפני שבוע נשבר החרם על טורקיה תמורת 99 דולר... המחיר הוא שם המשחק אצל ישראלים רבים. הכינו מבצעי התאבדות לקראת החגים.

קחו יועץ לניהול משבר: אתם לא רואים את התמונה האמיתית ונתונים ללחץ יומיומי כבד. השוק הישראלי משופע ביועצים מעולים שיסללו לכם את הדרך להצלחה מחודשת.

ויש גם עונש. ברגע שאפשר, הזמינו עיתונאים לטקס בו נראה אתכם שותים את המים שלכם ישירות מהמעין! *

הכותב הוא יועץ אסטרטגי, מבעלי מורל צור תקשורת