יו"ר ומנכ"ל טופ אימג' מאמינים בחברה: הפכו לבעלי עניין

ל"גלובס" נודע כי השניים רכשו מניות מבעלת האחזקות הגדולה בחברה, צ'ארטר האוס גרופ

מניית חברת התוכנה טופ אימג' אמנם איבדה 70% מערכה בשנה האחרונה, אבל יש גם מי שמאמין בה - ומדובר דווקא באנשים שאמורים להכיר אותה יותר טוב מכל אחד אחר: מנכ"ל החברה, עידו שכטר, דיווח בסוף השבוע לרשות ניירות הערך בארה"ב (ה-SEC), כי הפך לבעל עניין עם 6.5% ממניות החברה בבעלותו. יומיים לפניו דיווח ל-SEC בעל עניין אחר - יצחק נקר, יו"ר החברה, אחד ממייסדיה ומי שכיהן כמנכ"ל מהקמתה ועד תחילת העשור, כי הפך לבעל עניין עם אחזקה של 18.4% מהמניות.

עד כה החזיק נקר ב-3.8% ממניות החברה, או 2.4% על בסיס דילול מלא, מרביתן באמצעות חברה פרטית בבעלותו בשם Nir 4 You Technologies. משמעות הדבר היא שעד כה נקר לא נחשב לבעל עניין בחברה. גם שכטר לא נחשב עד כה לבעל עניין, למרות שבמשך השנים הוא זכה למענקי אופציות מהחברה.

הדיווחים ל-SEC אינם מסגירים את זהותו של המוכר, הגוף שמעביר לנקר ולשכטר את אחזקותיו, אך ל"גלובס" נודע כי מדובר בבעלת האחזקות הגדולה ביותר בטופ אימג' - חברה בשם צ'ארטר האוס גרופ, משקיעה פיננסית שנכנסה בשנת 2000 להשקעה בחברה הישראלית. באותם ימים, בשיאה של בועת ההיי-טק, השקיעה צ'ארטר 15 מיליון דולר בטופ אימג'. צ'ארטר מופסדת כיום על השקעתה, מכיוון שטופ אימג' כולה נסחרת כיום לפי שווי שוק של 5 מיליון דולר. נכון לדו"ח השנתי המורחב (ה-20F) האחרון, צ'ארטר החזיקה 19.1% ממניות החברה, או 12.4% על בסיס דילול מלא.

ל"גלובס" נודע שצ'ארטר מחסלת כעת את מלוא אחזקתה בטופ אימג', ומוכרת לנקר ולשכטר את כל מניותיה. צ'ארטר רשומה באי מאן הכפוף לכתר הבריטי, ועוסקת בפתרונות לניהול כוח-אדם.

בין בעלי העניין הנוספים בחברה נמצא גוף מוסדי מניו יורק בשם אינטנה מנג'מנט, עם 10% מהחברה, ומוסדיים מאיי קיימן בשם סמית'פילד ולאונידס.

מחזורי המסחר שמגלגלת טופ אימג' הם נמוכים למדי, מה שהקשה על יכולתה של צ'ארטר לצאת מהשקעתה על-ידי מכירה בשוק החופשי. עם זאת, נותרה פתוחה שאלת המחיר ששילמו נקר ושכטר לחברה. אם העסקה התבצעה במחירי השוק, הרי שהם שילמו קרוב למיליון דולר עבור חלקה של צ'ארטר, המהווים 7% מהשקעתה המקורית. לא מן הנמנע שבקרוב ידווחו השניים ל-SEC על מחיר הרכישה המדויק.

טופ אימג' מפתחת פתרונות תוכנה לניהול ותיוק אלקטרוני של מידע ומסמכים, ונסחרת באופן דואלי בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 5 מיליון דולר. בתחילת 2008 העסיקה החברה קרוב ל-300 עובדים, אך רק 40 מתוכם בישראל. החברה סירבה להגיב לידיעה.