אנגל משאבים של בוימלגרין תפסיד 5.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי כתוצאה ממכירת מקבץ דיור בבת-ים

בשבוע שעבר דיווחה החברה על העסקה ב-23 מיליון שקל, אך לא ציינה אם תרוויח או תפסיד מהמכירה

בשבוע שעבר דיווחה אנגל משאבים , מקבוצת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין, על עסקה למכירת מקבץ דיור בבת-ים תמורת 23 מיליון שקל, וצפתה שתרשום בגינה עודף תזרימי של 9 מיליון שקל.

אלא, שחברת הנדל"ן הקטנה לא ציינה האם היא תרוויח או תפסיד מהמכירה, ולשם כך נדרשה התערבות רשות ניירות ערך. בעקבות דרישת הרשות מהחברה לדווח לבורסה אם הפסידה או הרוויחה מהעסקה, היום נודע כי אנגל משאבים תרשום בגינה הפסד של כ-5.5 מיליון שקל בדו"חותיה הכספיים.

החברה דיווחה כי בוצעה השוואה לשווי הנכסים בסוף ספטמבר 2008, ובעקבותיה מסתבר כי היא עלולה לרשום בדו"חות לסיכום הרבעון האחרון של 2008 והשנה כולה הפסדים בגין ירידת ערך של נכסים.

לבד מעסקיה בישראל, לאנגל משאבים מספר נכסים באוקראינה שסובלת ממשבר כלכלי חריף, ומעניין יהיה לראות אם גם שם תיאלץ החברה לרשום הפסדים עקב ירידת ערך של נכסיה - קרקע של כ-40 דונם בקייב עליה מתוכנן להיבנות קניון; מבנים בקייב המיועדים להריסה והקמת בניין משרדים ובניין מגורים הכולל שטחי מלונאות ומסחר; ופרויקט מגורים בלבוב.

מניית אנגל משאבים צנחה ב-84% בשנה האחרונה, למחיר המשקף לחברה שווי שוק של 78 מיליון שקל בלבד. בשבוע שעבר התחייבה אנגל משאבים לבנק המממן שלה, כי לא תחלק דיבידנד במשך שנה שלמה.