רשתות חברתיות הפכו להיות מקור למידע על מועמדים למשרות בהיי-טק

מחקר שהתפרסם לאחרונה באתר MarketWatch מצא כי 40% מהמעסיקים בעולם השתמשו בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות על מנת לאתר פרטים על מועמדים פוטנציאליים

הרשתות החברתיות שמציפות את המרחב הווירטואלי, מאפשרות לחפש חברים מהילדות, למצוא אנשים בעלי תחומי עניין משותפים ולדבר איתם על נושאים שמעניינים אותנו וגם להרחיב את הידע שלנו על קולגות ועל חייהם האישיים.

מחקר שהתפרסם לאחרונה באתר MarketWatch מצא ש-40% מהמעסיקים בעולם השתמשו בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, על-מנת לאתר פרטים על מועמדים פוטנציאליים לתפקיד בחברתם. 80% מהמעסיקים שמצאו נתונים שליליים על המועמדים האלו, התייחסו לנתונים האלו כגורם משפיע במהלך ההחלטה שלהם.

"בהיי-טק זה מאוד מקובל להשתמש ברשת החברתית עסקית LinkedIn, מכיוון שזו רשת שחולשת על נושא של חיפוש עבודה וגיוס עובדים", אומרת אורנה דרימן, סמנכ"לית השמה בחברת פיקארו, "אני אישית כמגייסת, נכנסת לכרטיסים של מועמדים ורואה אם הם יכולים להתאים לפרופילים של משרות. אם זה מבחינת ההמלצות שהם קיבלו ואם זה מבחינת הרקע הטכנולוגי שלהם.

"LinkedIn חושף כרטיס שהוא קורות חיים של אותו מועמד ובנוסף הוא קורא לאנשים שמכירים את אותו מועמד, לתת עליו המלצות במידת הצורך. הרבה פעמים באמצעות הרשת החברתית הזו אני יכולה להתחבר למקורות אחרים שעבדו באותם מקומות שעבד אותו מועמד ואז לאו דווקא לשמוע עליו המלצות חיוביות. לכן זה יכול לפעול לשני הכיוונים", היא מוסיפה.

חברות היי-טק רבות בוחרות להשתמש בכלי של רשת חברתית כדי לחפש מועמדים, כמו גם חברות ההשמה. לדברי עדי נפתלביץ', מנהלת גיוס ב-BMC, "רשתות חברתיות הן מקור גיוס מרכזי אצלנו, לא רק ברמה של בידוק פרטים על מועמד כזה או אחר, אלא גם כאמצעי לאיתור מועמדים. בחודשים האחרונים זה הפך למקור מרכזי בכל פעילות הגיוס שלנו". גם נפתלביץ' אומרת שהיא משתמשת בעיקר ב-LinkedIn כמקור העיקרי שלה, והיא מבררת פרטים על מועמדים גם בפייסבוק ובטוויטר.

רשת חברתית היא הרחבת השיטה של חבר מביא חבר, שזו הדרך הטובה ביותר לקבל את האינפורמציה הכי אמינה על מועמד. אולם בעוד שחברים יכולים למקסם את המידע על החברים שלהם, הרשתות משקפות את הפרופיל של המועמד, לא תמיד בדרך שהוא היה רוצה שמקום העבודה העתידי יראה אותו.

"אנחנו לא שוללים מועמד על סמך הפרטים שמצאנו ברשתות החברתיות, אולם המידע הזה כן נותן לנו כיווני מחשבה. המידע הזה לא יפיל מועמד, אלא אם כן יימצא שם מידע שיפגע באמינות של אותו המועמד. אם מצאנו משהו שלא מתאים למה ששמענו מהמועמד, נוודא את זה מולו בצורה עדינה", טוענת נפתלביץ'.

לכן, אם אתם מחפשים מקום עבודה חדש, כדאי לכם לרענן את הפרופיל שלכם ברשת החברתית בה אתם מנויים, בזמן שאתם מעדכנים את הקורות חיים שלכם.