הערכות: גאידמק ישוב לישראל ב-3 במארס, יממה לפני הכרעת הדין בצרפת

ל"גלובס" נודע כי גאידמק ביקש להכין למועד זה את מטוסו, את רכביו ואת המאבטחים שלו ; אם יורשע בצרפת, ההערכות הן כי רוסיה לא תעניק לו מקלט ולא תוכל לסרב לבקשת צרפת להסגירו

"יש לנו יסוד סביר להניח שב-3 במארס ארקדי גאידמק יהיה בארץ". כך אמרו היום (ב') בבית המשפט עוה"ד דוד נרודצקי ולאה סיגלר, המייצגים אותו בקובלנה הפלילית הפרטית שהגיש נגדו אורי שני. ל"גלובס" נודע, כי גאידמק ביקש להכין את מטוסו, את רכביו ואת המאבטחים למועד זה.

ההערכה שגאידמק ישוב לישראל מרוסיה ב-3 במארס מבוססת גם על כך שב-4 במארס אמורה להינתן בצרפת הכרעת הדין בפרשת "אנגולה גייט", בה הוא מואשם בסחר בלתי חוקי בנשק עם אנגולה. כזכור, התביעה שם ביקשה להטיל עליו את העונש החמור ביותר מבין כל עשרות הנאשמים בתיק - 6 שנות מאסר ו-5 מיליון אירו קנס.

גאידמק אמנם נושא דרכון דיפלומטי מכוח היותו יועץ כלכלי של שגרירות אנגולה במוסקבה, אולם אם יורשע ההערכות הן שרוסיה לא תעניק לו מקלט ולא תוכל לסרב לבקשת צרפת להסגירו, כדי לא לקלקל את מערכת היחסים בין המדינות. לכן בסביבתו של גאידמק העריכו שהוא יעדיף לשהות בישראל בעת הכרעת הדין בצרפת ולא ברוסיה.

קשר לא סדיר

גאידמק אמור היה להתייצב היום להקראת כתב הקובלנה במשפטו, משום שמדובר בהליך פלילי לכל דבר. עו"ד נרודצקי אמר שהקשר עם גאידמק אינו סדיר, ונודע לו שגאידמק מבקש להחליף את הייצוג בעו"ד ישראל שלו.

פרקליטיו של שני, עוה"ד רון ברקמן ודיבון פרקש, ביקשו להוציא צו הבאה לגאידמק, כדי שאם אכן יגיע לישראל ב-3 במארס, תובטח התייצבותו לישיבה שתיקבע. השופטת נורית רביב דחתה את בקשתם, וקבעה את מועד הקראת הקובלנה ל-9 במארס.

כזכור, שני אמור היה לנהל את חברת האחזקות של גאידמק, אך התפטר לאחר שבעה חודשים. בקובלנה האשים שני את גאידמק באיומים, הסגת גבול, פגיעה בפרטיות ולשון הרע. שני טוען, בין היתר, שגאידמק איים עליו בטלפון (בעברית): "כלב מלוכלך, אני אחסל אותך".

במקביל, מתדיינים הצדדים בבוררות בפני עו"ד יעקב ישראלי, בתביעתו של שני לפיצוי של עשרות מיליוני שקלים, שלטענתו מגיעים לו מכוח הסכם העבודה. הצעת פשרה של גאידמק נדחתה על הסף על-ידי שני. (ק"פ 123/08).