RBS מתכנן להקטין ההוצאות ב-1.4 מיליארד דולר ולהתפצל לשתי חטיבות; צפוי לפטר כ-20 אלף עובדים

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] חטיבה אחת תכלול את פעילויות "הליבה" של הבנק והשניה תרכז את כל הפעילויות המשניות יותר ; חברת BGC פרטנרס: "מדובר בפיתרון הגיוני ביותר שעשוי להביא להתחזקותו של הבנק"

רויאל בנק אוף סקוטלנד מתכנן להקטין את ההוצאות ב-1 מיליארד ליש"ט (כ-1.44 מיליארד דולר), בעזרת צמצום חטיבת בנקאות ההשקעות. המניה מובילה כעת את העליות באירופה עם זינוק של יותר מ-15%. "הסנדיי טיימס" מדווח כי RBS צפוי לפטר 20 אלף עובדים, כחלק ממהלכי ההתייעלות.

הבנק צפוי להתפצל לשתי חטיבות נפרדות במהלך שלוש עד חמש השנים הבאות, במסגרת מהלך שמקדם מנכ"ל RBS, סטפן הסטר. חטיבה אחת תכלול את פעילויות "הליבה" של הבנק והשניה תרכז את כל הפעילויות המשניות יותר.

מחר (ג') יכריז הסטר על הקמת חטיבה נפרדת, שאליה יועברו נכסים בשווי כולל של 250-300 מיליארד ליש"ט שפעילותם תסתיים בהדרגה, או שיוצעו למכירה במהלך השנים הבאות. כמו כן הסטר יוביל את RBS לפעול כבנק קמעונאי ומסחרי קטן יותר, שיתמקד בעיקר בבריטניה ובארה"ב.

השבוע יהפוך RBS לבנק הראשון שיצטרף לתוכנית הגנת הנכסים שמציעה ממשלת בריטניה, ושבמסגרתה תיקבע תקרה על הפסדיו העתידיים מהלוואות בשווי כולל של 200-250 מיליארד ליש"ט.

הרפורמה המבנית ב-RBS מתבצעת במסגרת המאמץ להבריא את הבנק, שספג הפסדים עצומים ב-2008. הפסדי הבנק צפויים לתפוח ליותר מ-22 מיליארד ליש"ט לאחר מחיקה בגין שחיקה במוניטין של נכסים שרכש בעבר, כולל האחזקה בבנק ההולנדי ABN אמרו.

חלק מנכסי הבנק, כולל הפעילויות באסיה שרכש מ-ABN, יסווגו כפעילויות שאינן פעילויות ליבה, ויוצעו למכירה. בסוף יוני 2008 התרחב המאזן של RBS לקרוב ל-2,000 מיליארד ליש"ט - המאזן הגדול ביותר של בנק כלשהו בעולם.

"מדובר בפיתרון הגיוני ביותר שעשוי להביא להתחזקותו של הבנק", אמר האוורד ולדן מחברת BGC פרטנרס. "עלינו לזכור שמצבם של חלקים רבים ברויאל בנק אוף סקוטלנד יציב, ויש לאפשר להם להמשיך ולהתחזק".