הרשויות הרגולטוריות בארה"ב הצהירו כי הן "עומדות יציבות" מאחורי המערכת הבנקאית בארה"ב

גלובס tv הרגולטורים יבטיחו את ההון הנדרש לבנקים ואת הנזילות שלהם ; האוצר האמריקני הודיע כי מבחני הכושר והעמידות לבנקים לצורך קבל סיוע פדראלי יחלו בעוד יומיים, ב-25 בפברואר

הרשויות הרגולטוריות העוסקות בתחום הפיננסים בארה"ב פרסמו היום (ב') לפני תחילת המסחר כי הן "עומדות יציבות" מאחורי המערכת הבנקאית בארה"ב וכי יבטיחו את ההון הנדרש לבנקים ואת הנזילות שלהם. בנוסף הודיע האוצר האמריקני כי מבחני הכושר והעמידות לבנקים לצורך קבל סיוע פדראלי יחלו בעוד יומיים, ב-25 בפברואר.

את "מבחני הלחץ" (Stress tests) יבצע האוצר על מנת לבחון אם לבנקים יש הון מספיק על מנת להתמודד עם המשבר המחריף. בנקים הנזקקים לעזרה ולמימון נוסף לאחר "מבחני הלחץ" ושאינם מסוגלים לגייס הון ממשקיעים פרטיים, יוכלו לעשות שימוש בכספי משלמי המיסים באמצעות תוכניות הסיוע הממשלתיות למערכת הבנקאית. העזרה הממשלתית תוגש בתמורה להמרה מנדטורית של מניות בכורה של הבנקים, אשר תוחלף במניות רגילות רק במידת הצורך.

הדברים הפורמליים באים על רקע הפרסומים ב"וול סטריט ג'ורנל" שתפסו הבוקר את הכותרות הראשיות במדיה הכלכלית ברחבי העולם, לפיהם סיטיגרופ מנהל מגעים עם הממשל הפדרלי להלאמה חלקית - בשיעור 40%. מסתמן כי נתח מהותי מתוך מניות הבכורה שבידי הממשלה בערך נקוב של 45 מיליארד דולר יומר למניות רגילות. נציין כי העיתון היוקרתי חשף כי שיחות עם הממשל הפדראלי התקיימו באישון לילה.

במסחר המוקדם בוול סטריט בולטת מניית סיטיגרופ בזינוק של כ-20%. והחוזים העתידיים על המדדים המובילים מאותתים על עליות בפתיחת המסחר.