עו"ד וינרוט למקורביו: אני מוותר על שימוע בפרשת שוקי ויטה

עו"ד יעקב וינרוט אמר למקורביו כי אין לו אמון בפרקליטות ולכן הוא מעדיף לוותר על שימוע ; פרקליטיו לוחצים עליו לאפשר להם להופיע בשימוע

אני מעדיף לוותר על השימוע, ממילא אין לי אמון גדול בפרקליטות - כך אמר עו"ד ד"ר יעקב וינרוט למקורביו בימים האחרונים, על-רקע כוונת הפרקליטות להעמידו לדין בפרשת שוקי ויטה. ל"גלובס" נודע כי פרקליטיו של וינרוט, עוה"ד פרופ' דוד ליבאי ונבות תל-צור, לוחצים עליו לאפשר להם להופיע בשימוע או לפחות לדחות את החלטתו הסופית בנושא, עד לאחר שילמדו את חומר החקירה.

היום (ב') החלו הסניגורים לצלם את חומר החקירה שהפרקליטות העמידה לרשותם לקראת השימוע. ככל הנראה צילום החומר יסתיים מחר, ולאחר שעורכי הדין ילמדו אותו, בתחילת השבוע הבא הם יישבו עם וינרוט עצמו, ויתחילו לגבש את עמדתם ביחס לכל אחד מהחשדות.

עוד נודע, כי וינרוט נפגע מאוד מהעובדה שבהודעת הפרקליטות מאתמול נאמר שההחלטה להעמידו לדין התקבלה ע"י פרקליט המדינה, משה לדור, אולם השימוע לווינרוט ייערך בידי דרג נמוך יותר, המשנה של לדור לעניינים פליליים, עו"ד שוקי למברגר.

לדברי המקורבים, "ליבאי ותל-צור אמרו לווינרוט שאין מדובר בצעד חריג אלא בשגרת העבודה בפרקליטות וכן באמירה שההכרעות מתקבלות ע"י לדור עצמו, בשל המודעות למשמעותן במקרה זה". הם מסבירים ש"לווינרוט יש 'רומן ארוך' עם הפרקליטות, זו לא הפעם הראשונה שהוא נחקר בענייני לקוחותיו. גם בפרשת קרקעות הפטריארכיה היוונית הוא נחקר באזהרה ולבסוף נסגר התיק נגדו. לכן, הפרקליטות היא עניין רגיש מאוד אצלו, הוא כבר מרגיש נרדף".

מקורבי וינרוט מוסיפים שלפרקליטיו של וינרוט ישנו תפקיד חשוב: לנטרל את האמוציות שלו כלפי הפרקליטות, ולקבל ממנו הסברים ביחס לחשדות השונים. "הרי אין כמעט מחלוקת על העובדות אלא על הפרשנות הניתנת להן. על פניו, הראיות הן נסיבתיות וספקולטיביות בלבד, ומהוות חיבור מלאכותי של פרטים לא קשורים. מעבר לכך, עולה שאלת היסוד הנפשי שלו".

עו"ד וינרוט טס אמש לחו"ל, לנסיעה שתוכננה מראש, ולפיכך לא ניתן היה להשיג את תגובתו לפרשה.