בעוד כריית המנהרות בקו הרכבת המהיר לירושלים ממשיכה להתעכב בשל המחלוקת עם ארגוני הירוקים, רכבת ישראל ממשיכה להאיץ את ביצוע שאר המקטעים בקו המהיר. ל"גלובס" נודע, כי רכבת ישראל בניהולו של יצחק (חקי) הראל, מתכננת לצאת בשבועות הקרובים במכרז נוסף להקמת קטע ד' של הקו המהיר לירושלים. הרכבת כבר החלה בדיונים מול משרדי האוצר והתחבורה לקבלת הרשאה תקציבית לצורך היציאה למכרז.
אורכו של קטע ד' הוא 4 ק"מ ממבשרת ציון דרך עמק הארזים ועד לתחנת הרכבת בבנייני האומה בירושלים. הקטע צפוי לכלול שני גשרים באורך כולל של 1.1 ק"מ ומנהרה כפולה באורך של 800 מטרים.
העלות של קטע ד' נאמד ב-1.2-1.3 מיליארד שקל, וזמן הביצוע של הפרויקט נאמד בכשלוש שנים. קטע ד' צפוי לכלול גשרים בגובה של 95 מטר מעל עמק הארזים בכניסה לירושלים ומשם יעברו המנהרות מתחת לכביש מס' 1 ועד לבנייני האומה. בשל המורכבות ההנדסית של הפרויקט, ייתכן שהרכבת תפצל את העבודות בין מספר קבלנים.
הרכבת הודיעה באחרונה על כוונתה לצאת גם למכרז לביצוע קטע ב' של הקו המהיר מעמק איילון ועד שער הגיא בעלות של 700 מיליון שקל, וזאת למרות התנגדות ארגוני הירוקים. ארגוני הירוקים, בראשות החברה להגנת הטבע דרשו שלא להוציא את קטע ב' למכרז בטענה שהרכבת מנסה לקבוע עובדות בשטח זאת עוד בטרם הוכרעה המחלוקת לגבי התוואי הסופי בסוגיית המנהור בנחל יתלה. עקב המחלוקת עם הירוקים כריית המנהרות בקו המהיר (קטע ג') ממשיכה להתעכב.
התקציב גדל
ברכבת התקבלה החלטה לפרסם את המכרזים להמשך ביצוע הקו המהיר, בהמשך להחלטת הקבינט הכלכלי-חברתי של הממשלה לאשר את העבודות עלה קו למרות החריגה בתקציב הפרויקט שזינק ל-6.4 מיליארד שקל. יש לציין כי בפרסום המכרזים הרכבת מונעת מהאוצר לקצץ את תקציב הפרויקט בתקציב המדינה בשנים הקרובות.
בהתאם לתוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, השלמת הקו המהיר לירושלים צפויה רק בשנת 2015 לכל המוקדם, דחייה של כשנתיים לעומת התכנון המקורי. *
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.