סאן ותרו מתקדמות לקראת עסקה: תכלול תוספת של עשרות מיליוני דולר לבעלי המניות של תרו

לאחר הפגישה בין ראשי החברות - בארי לויט מתרו ודיליפ שנגבי מסאן - ביום ה' האחרון, שבה הושגה "התקדמות רבה", פועלים נציגיהם לסגירת הקצוות ; מתווה הסכם הפשרה כולל העלאת המחיר שתשלם סאן תמורת תרו בעשרות מיליוני דולרים

האם סאן ההודית תשלם עשרות נוספות של מיליוני דולרים תמורת חברת התרופות תרו ? החברות מנהלות כעת מגעים מתקדמים לקראת השלמת העסקה לפי מחיר חדש, ול"גלובס" נודע כי המתווה המסתמן כולל העלאה של כמה עשרות מיליוני דולרים של הסכום אותו תשלם סאן.

כזכור, ביום חמישי האחרון חשף "גלובס" כי הניצים העיקריים בפרשה - יו"ר ובעל השליטה בתרו, בארי לויט, ומנכ"ל סאן, דיליפ שנגבי - הגיעו במיוחד לישראל לפגישת גישור מיוחדת שנערכה במשרדו של עורך-הדין רם כספי. פרט להם ולעורכי-דינם, השתתף בפגישה גם בכיר בקרן המוסדית האמריקנית פרנקלין-טמפלטון, המחזיקה 13.1% ממניות תרו, שבעבר התנגדה בתוקף למהלך המיזוג.

מקורות המקורבים למגעים מסרו היום ל"גלובס", כי בפגישה הושגה "התקדמות רבה", וכי כעת עומלים נציגי שתי החברות על סגירת הקצוות שתאפשר את השלמת העסקה. כאמור, במרכז הסכם הפשרה עומדת העלאת המחיר שישולם לבעלי המניות בעשרות מיליוני דולרים. בתרו ובסאן הקפידו היום לשמור על שקט תקשורתי, וסירבו להגיב לידיעה.

כזכור, הסכם המיזוג בין תרו לסאן נחתם במאי 2007, בדיוק שנה לפני שהיחסים בין הצדדים התפוצצו בקול רועם. לפי ההסכם התחייבה סאן לרכוש את כל מניות החברה בתמורה ל-7.75 דולר למניה במזומן, וכן להזרים לחברה מזומנים בתמורה להנפקת מניות. השלמת העסקה במצב הדברים היום לפי המחיר המקורי, מייחסת לתרו שווי של 305 מיליון דולר (ללא חוב), ומשמעותה שסאן תיאלץ להעביר 194 מיליון דולר לשאר בעלי המניות בחברה.

במהלך ינואר העלו שני הצדדים מספר הצעות פשרה, עם פערים גדולים במיוחד. סאן הציעה להעלות את מחיר העסקה ל-9.5 דולר למניה, המייצג לתרו שווי של 374 מיליון דולר, ומגדיל את הסכום שישולם לבעלי המניות האחרים ל-248 מיליון דולר - גבוה ב-54 מיליון דולר מבעסקה המקורית. בתרו לעומתה הציעו שסאן תרכוש את החברה במחיר של 15 דולר למניה, המייצג לתרו שווי של 591 מיליון דולר, מתוכם 376 מיליון דולר שישולמו לבעלי המניות - 182 מיליון דולר יותר מאשר בעסקה המקורית.

המגעים המתנהלים כעת, סביב הצעת פשרה יקרה יותר לסאן, מתקרבים אם כן להצעה ההתחלתית שלה יותר מאשר להצעה ההתחלתית של תרו. *