אמריקן אקספרס נפטרת מלקוחות בעייתיים: מציעה 300 דולר תמורת סגירת חשבון

אנשים הרוצים לקחת את ההצעה נדרשים להחזיר את חובותיהם לאמריקן אקספרס עד ה-30 לאפריל ; קבלת ההצעה מבטלת את החשבון של הלקוח באמריקן אקספרס, ועלולה לבטל את נקודות הזיכוי שלו

חברת כרטיסי האשראי האמריקנית, אמריקן אקספרס , מציעה לחלק מלקוחותיה סכום של 300 דולר כל אחד, תמורת סגירת חשבונותיהם. ההצעה ניתנה ללקוחות "בעייתיים" שהיכולת שלהם להחזיר את חובותיהם מוטלת בספק.

אנשים הרוצים לקחת את ההצעה נדרשים להחזיר את חובותיהם לאמריקן אקספרס עד ה-30 לאפריל, לפני שהם מקבלים את הכסף. קבלת ההצעה מבטלת את החשבון של הלקוח באמריקן אקספרס, ועלולה לבטל את נקודות הזיכוי שלו.

"אמריקן אקספרס מנסה בעצם להקדים את החברות המתחרות ולהיות הראשונה שמקבלת החזרים מלקוחות בעייתיים", אמר מייקל טאיאנו, אנליסט בבית ההשקעות סנדלר א'וניל. "ברור לגמרי שהם ניפחו את היקף ההלוואות בשנים שקדמו למשבר, ובשיעור גדול בהרבה מאשר המתחרים".

לקוחות ברחבי ארה"ב לא עומדים בהתחייבויותיהם לחברות האשראי, על רקע המשבר הפיננסי העולמי, וכאשר בחודש שעבר שיעור האבטלה בכלכלה הגדולה ביותר בעולם הגיע ל-7.6% - הרמה הגבוהה ביותר מאז 1992.

ומה בישראל? בישראל מופצים כרטיסי אמריקן אקספרס בעיקר באמצעות פועלים אקספרס - חברה כלולה בקבוצת בנק הפועלים הנמנית עם תשלובת ישראכרט ומקבלת ממנה שירותי תפעול. כמו במקרה של התשלובת עצמה, מרבית הכרטיסים המונפקים הם כרטיסים בנקאיים המופצים על-ידי בנקים בהסדר הנפקה עם התשלובת, לרבות בנק הפועלים - בעל השליטה. מיעוטם של הכרטיסים מונפקים ישירות למחזיקי הכרטיס - באופן חוץ-בנקאי ובאמצעות הרשאה לחיוב חשבון העו"ש של מחזיק הכרטיס.

אמריקן אקספרסאמריקן אקספרס