איפה הבושה ואיפה הרגולציה?

התבוננתי בלוח השידורים של קשת הערב - ולא האמנתי

הימים הם ימי המתנה. המתנה כדי לראות מתי ואיך תהיה כאן ממשלה חדשה, המתנה לראות אם מגיעים להסכם רגיעה בעזה, או שיוצאים לסיבוב נוסף, המתנה לסוף החורף, לדעת בכמה עלה מפלס הכינרת, בכמה ירד שיעור הצמיחה במשק, ועוד כמה דברים חשובים שיגדירו איזו מין 2009 הולכת להיות לנו. אבל למה גם הטלוויזיה שלי החליטה להמתין?

התבוננתי בלוח השידורים של קשת להערב, ולא האמנתי. שתי התוכניות המקוריות היחידות הערב, הן מהדורת החדשות של 20:00 בערב, ומהדורת החדשות של חצות. ביניהן, בלב מה שמכונה "פריים-טיים", תוכלו ליהנות מלקט נוסף, שני במספר השבוע, של "ארץ נהדרת"; מפרק, בשידור חוזר כמובן, של "מסודרים"; ולקינוח, פרק של סדרה חדשה באמת, אולי שמעתם עליה, בשם "סיינפלד". את כל התוכניות הללו הייתה יכולה קשת לשדר בערוץ ביפ, והן היו מתקבלות בהבנה, אפילו בחיוך. אבל הלו, בשלוש השעות הנצפות ביותר? למה? איפה הבושה - ואיפה הרגולציה?

אני יודע, בקרוב תהיה לנו עונה חדשה של "האח הגדול" ועונה חדשה של "מסודרים". אבל למה בערוץ 2 חושבים - ועוד יותר מכך, למה הם יכולים - להתעלל ככה בצופים?

התשובה די מרגיזה: כי אנחנו פראיירים, כי גם הערב, בלילה שהוא סוג של יריקה בפני הצופים, יהיו אחוזי הצפייה סבירים, שלא לומר טובים. המפרסמים יקבלו מספרים מניחים את הדעת של רייטינג, וגם בטלוויזיה יבינו את מה שיודעים הפוליטיקאים כבר מזמן - אין גבול למה שאפשר לעולל לנו.

שביל בצד

טקס האוסקר, גירסה ערוכה ומתורגמת - ג' 21:30, יס 1; ג' 22:00, הוט גולד

בגדול, אין יותר מדי למה לצפות. כמעט כולם תמימים בדעה שהוליווד לא ממש הבריקה השנה, וכשמחברים את זה לשנה שעברה, מקבלים ירידה מתמשכת בכוחה של הוליווד לייצר אפילו את הלילה הנוצץ ביותר שלה.

למה זה קורה? ובכן, כבר למעלה מעשור שהראש של הוליווד כבר לא נמצא בקולנוע. הטלוויזיה הרב-ערוצית והעלייה בכוחן של רשתות הכבלים וה-VOD, משכו את מרכז הכובד של העשייה לכיוון הסדרות בטלוויזיה ולאמצעי התקשורת החדשים.

שימו לב לסכסוך העבודה הגדול שהיה שם. הוא היה על תמלוגים שיקבלו הכותבים משידורים של תכנים באינטרנט ובסלולר. שם הראש של התעשייה ההוליוודית נמצא כרגע - ובגלל זה יוצאים לה סרטים בינוניים וטקסים משעממים.

אם בכל זאת ראוי לשים לב למשהו השנה, הוא לתסרוקות הלא סימטריות של מרבית הכוכבות, שנראות כאילו מישהו שלף אותן מסרט ישן.

אמנם מבט חטוף באיור שמלווה את המדור הזה, יכול להבהיר שאני אולי הבן אדם האחרון שיכול להביע דעה בנוגע לתספורות ולתסרוקות, אבל כשנשות הוליווד בוגדות בסימטריה - הכלל הראשון במעלה של האסתטיקה - לא נותר לי אלא לתהות מה קרה לא רק ליוצרי הסרטים, אלא גם למעצבי השיער של הכוכבים.