בית הספר לרפואה משלימה קמפוס ברושים יעניק "מלגת מים" בגובה 10% משכר הלימוד

זדאת, בתמורה להתנדבות במסגרת החברה להגנת הטבע לעידוד המודעות לחסכון במים

בית הספר לרפואה משלימה "קמפוס ברושים" בתל אביב, בשיתוף החברה להגנת הטבע, ומציעים לסטודנטים בבית הספר אפשרות לזכות ב"מלגת מים", בתמורה להתנדבות במסגרת החברה להגנת הטבע לעידוד המודעות לחסכון במים.

על-פי התוכנית, יקבל כל סטודנט שיבחר להשתתף בתוכנית מלגת לימודים בגובה של כ-10% מסך דמי הלימוד (השקולים לעד 2,500 שקל), תמורת התחייבות להתנדב מספר מסוים של שעות בכל חודש.

במסגרת ההתנדבות יופנו הסטודנטים לבתי ספר וגנים כמדריכים, חלקם יסייעו בפיתוח תוכניות הדרכה לחסכון במים, או במתן מענה במוקד טלפוני בנושא, שצפויה החברה להגנת הטבע לחנוך בקרוב. בנוסף לפעילות ההתנדבותית, יעברו הסטודנטים הרצאות בנושא חסכון במים על מנת להופכם ל"נאמני מים" ולשגרירים סביבתיים של הנושא. הם כמובן גם יתחייבו לחסוך באופן אישי, בהתאם להמלצות רשות המים.

בשלב הראשון של הפרויקט, שיחל בימים הקרובים, צפויים להשתתף בו עשרות סטודנטים. במידה שהפרויקט ינחל הצלחה, בשנה הבאה כבר צפויים להשתתף בו כמה מאות ואף יותר.

"אנחנו גאים לסייע למאבק הלאומי לחסכון במים", מסביר מנכ"ל קמפוס ברושים, עופר אפל. "המטרה של הפרויקט היא לדרבן את הסטודנטים, את בני משפחותיהם, ודרכם את האוכלוסייה - להעביר ולהפנים את המסר שאנחנו מוכרחים לחסוך במים, ולא - נגרום לסביבה נזק בלתי הפיך. אנחנו חושבים שבית ספר שמחנך להוליזם, לא יכול להתעלם מהנזקים שנגרמים מדי יום למי התהום ולכנרת".

ניר פפאי, ראש אגף שמירת סביבה וטבע בחברה להגנת הטבע, מאמין כי מדובר בפרויקט בעל חשיבות רבה: "אנחנו ניצבים בפני סכנה ממשית לנזק בלתי הפיך למקורות המים שלנו, ולמרות זאת, חלקים נרחבים מהציבור עדיין לא הפנימו זאת. אני מקווה ומאמין שבעזרת הסטודנטים ומתנדבים נוספים, נצליח להעביר את המסר לכמה שיותר אנשים בישראל, כי אין לנו ברירה אחרת. אני שמח על שיתוף הפעולה עם 'קמפוס ברושים' ומקווה שמוסדות נוספים ינקטו בדרך דומה".