דפי זהב חייבת כספים לא רק לבעלי האג"ח: תשלם בקרוב 7 מיליון שקל לדן אנד ברדסטריט

התשלום הוא חלק מההסכם עליו חתמה החברה במסגרת רכישת דן אנד ברדסטריט לפני כשנתיים ; אתמול הודיעה דפי זהב, שחובה למחזיקי האג"ח עומד על 350 מיליון שקל, כי ככל הנראה לא תעמוד בקובננטס

חובות נוספים לחברת דפי זהב, בניהולו של ניר למפרט. בזמן שבעלת השליטה בה, קרן בבקוק אנד בראון, נמצאת בקשיים, ודפי זהב עצמה שרויה בחובות בהיקף של מאות מיליוני שקלים שלא ברור אם תצליח לעמוד בהם במלואם, כעת מתברר כי בקרוב תצטרך החברה לשלם 7 מיליון שקל נוספים מקופת המזומנים ההולכת ומצטמקת שלה.

ל"גלובס" נודע כי באסיפת מחזיקי האג"ח שקיים אתמול המנכ"ל למפרט עם מחזיקי האג"ח, התברר כי בשבועות הקרובים תצטרך החברה לשלם 7 מיליון שקל לחברת המידע העסקי דן אנד ברדסטריט, בניהולו של ראובן קובנט. לאחר התשלום תגדיל דפי זהב את אחזקותיה בחברה ב-5% לרמה של 60%.

על פי הערכות בקופת המזומנים של דפי זהב יש כיום 35 מיליון שקל.

התשלום הוא חלק מהמנגנון המקורי המופיע בהסכם שנחתם בין הצדדים לפני כשנתיים. במסגרת ההסכם רכשה דפי זהב 55% מדן אנד ברדסטריט תמורת 7.5 מיליון דולר, אשר שיקפו לחברה שווי של 13.6 מיליון דולר. ההסכם בין הצדדים כלל סעיף לפיו כשנתיים לאחר ההסכם, תגדיל דפי זהב את אחזקותיה ב-5% ותעביר סכום נוסף לחברה בהתאם לנוסחה המתבססת על רווחי החברה.

דן אנד ברדסטריט מתמחה באיסוף, ניתוח וניהול מידע עסקי ושיווקי המבוסס על מאגר של מאות אלפי חברות בישראל. הרכישה הזו של דפי זהב התבצעה כאשר החברה עוד הייתה בשליטת קרן ההשקעות מרקסטון, שבניהולם של אמיר קס ורון לובש. הרכישה הייתה חלק מגל הרכישות שביצעה החברה בשנים האחרונות, בו נרכשו בין השאר שורה של אתרי אינטרנט, בהם אתר השוואות המחירים זאפ ומדריך המסעדות rest.

בעת רכישת השליטה בדן אנד ברדסטריט, הביעו למפרט וקובנט תקווה כי הרכישה תביא לסינרגיה בין החברות ותחזק את פעילות דן אנד ברדסטריט בישראל.

המבחן יגיע ב-2010

דפי זהב נמצאת, כאמור, בתקופה לא פשוטה. באסיפת מחזיקי האג"ח שכונסה אתמול ביוזמת החברה, הסבירה דפי זהב למשקיעים המוסדיים כי ישנו חשש שלא תעמוד באמות המידה הפיננסיות שנקבעו בהנפקת האג"ח, הנוגעות לשמירה על יחס הון עצמי-למאזן של 20%. יחס זה צפוי לרדת עקב מחיקות מוניטין שהחברה צפויה לבצע בדו"חות הרבעון הרביעי שיתפרסמו בקרוב.

אי עמידה באמות המידה (קובננטס) מקנה למחזיקי האג"ח עילה לפירעון מיידי שלהן. השווי המלא של האג"ח עומד כיום על 350 מיליון שקל, כשנושה גדול נוסף של החברה הוא בנק פועלים.

למרות החריגה מהקובננטס, לפחות בתשלום האג"ח הקרוב אמורה החברה לעמוד ללא בעיות. באפריל הקרוב היא אמורה לשלם למחזיקי האג"ח 10 מיליון שקל, כאשר בקופתה נמצאים כעת, כאמור, מזומנים בסך 35 מיליון שקל.

התשלום המשמעותי יגיע בשנת 2010, אז תצטרך דפי זהב לפרוע חלק ניכר מהקרן, ובמצבה הנוכחי היא עלולה להיתקל בקושי תזרימי לעמוד בכך. למרות העילה לפירעון מיידי, נראה כי בעלי האג"ח אינם ממהרים להפעיל אותו. הגופים המוסדיים סבורים כי החברה יכולה לשרוד, וזאת למרות שבבקוק אנד בראון כבר שערכה אותה לשווי אפס בספריה.