הבאת לנו קהל למגרש? קבל שדרוג לשכר

קן גריפיי ג'וניור, שחקן סיאטל מארינרס מה-MLB, יקבל תוספת של 2.5 מיליון דולר למשכורת השנתית שלו במידה וכמות הקהל במשחקי הפרנצ'ייז תעבור רף שייקבע מראש ; שכר הבסיס שלו יעמוד על 2 מיליון דולר בעונה

שחקן הבייסבול האמריקני קן גריפיי ג'וניור חתם בשבוע שעבר על חוזה בקבוצת ה-MLB של סיאטל מארינרס. במסגרת ההסכם יקבל שחקן השדה השמאלי שכר של 2 מיליון דולר בעונה, אבל הדבר המעניין יותר הוא הסעיף המיוחד שהכניס גריפיי ג'וניור לחוזה שלו: בונוס של 2.5 מיליון דולר במידה והקבוצה תעמוד ביעד כמותי של קהל שיגיע למשחקיה בעונה הקרובה.

הצדדים לא פרסמו מהי כמות הצופים הנדרשת על מנת שהסעיף המיוחד יופעל, אך ברור כי השחקן, שאשתקד השתייך לסגל של שיקאגו ווייט סוקס, הוחתם על מנת לעורר את אוהדי המארינרס. בעונה הקודמת הגיעו למשחקי הקבוצה 2.32 מיליון צופים - הכמות הכוללת הנמוכה ביותר מבחינת הפרנצ'ייז מאז 1995.

בונוסים על משיכת קהל נפוצים בקולג'ים בארה"ב, שם נהוג לשלם במקרים מסויימים למאמנים במידה וכמות הצופים עולה באופן משמעותי בעונה מסויימת, אך הדבר נדיר ביותר כשמדובר בשחקנים בליגות המקצועניות.

עם זאת, ניתן למצוא כמה דוגמאות מהעבר לשחקנים שזכו לבונוס המיוחד. המקרה הבולט ביותר הוא זה של מארק מגווייר, שב-1997 קיבל מקבוצת ה-MLB סט. לואיס קארדינלס תוספת של 445,691 דולר לשכר. במקרה של מגווייר החישוב של הבונוס היה פשוט: על כל צופה נוסף שהגיע למשחקי הקבוצה מעבר ליעד שנקבע על 2.75 מיליון צופים, קיבל מגוויר תוספת של דולר אחד למשכורת.