סייפן תפטר 75 עובדים - 40% מכוח העבודה בישראל

זאת כחלק מפיטורים עליהם הודיעה חברת ספאנשן האמריקנית, שרכשה את סייפן לפני כשנה וחצי ; מחברת סייפן בארץ נמסר, "הפיטורים מגיעים כתוצאה מהמיתון בתעשייה, והמצב העולמי הקשה בתעשיית הסמיקונדקטור"

חברת סייפן הודיעה שתפטר 75 עובדים, המהווים 40% מכוח העבודה שלה בארץ. זאת כחלק מפיטורים עליהם הודיעה חברת ספאנשן האמריקנית, שרכשה את סייפן לפני כשנה וחצי, שתפטר 35% מ-3,000 עובדיה. בארץ מועסקים 190 עובדים.

המהלך של ספאנשן, המייצרת שבבי זיכרונות פלאש למצלמות דיגיטליות ומוצרי אלקטרוניקה בידוריים נוספים, מגיע כתוצאה מתהליכי ייעול בחברה. לאחרונה ניסתה החברה לקצר את שבוע העבודה לארבעה ימים, בדומה למגמה של מספר חברות נוספות בענף ההיי-טק. המהלך הזה לא הצליח, והחברה בחרה עכשיו גם בפיטורי עובדים.

מחברת סייפן בארץ נמסר, "הפיטורים מגיעים כתוצאה מהמיתון בתעשייה, והמצב העולמי הקשה בתעשיית הסמיקונדקטור. כאשר לצערנו, כדי להתמודד עם זה, היינו צריכים לצמצם את מספר העובדים".

ספאנשן איבדה יותר מ-99% משווייה, שעומד עכשיו על 7.3 מיליון דולר. בתחילת החודש היא הודיעה כי המנכ"ל והנשיא ד"ר ברטרנד קמבו פורש - כחלק מהשינויים שהחברה מבצעת. את קמבו, שימשיך לספק שירותי ייעוץ לחברה, יחליף ד"ר בועז איתן, שמכהן כסגן נשיא בכיר בחברה, ויעבור לתפקיד הנשיא בפועל.

איתן הפך לחלק מספאנשן עם רכישת סייפן, אותה הקים וניהל, לפני כשנה וחצי. איוש המשרה על-ידי איתן, כך עולה מההודעה, הוא זמני - כלומר, עד שיימצא קונה לחברה או עד שימונה מנכ"ל אחר. מצבה של ספאנשן הוא מהגרועים שידעה, כאשר היא אחת מהחברות הסובלות ביותר מהזעזוע שעובר על שוק זיכרונות הפלאש.