אזהרת רווח גם לבנק הבינלאומי: צופה הפסד של 40 מיליון שקל ברבעון הרביעי על רקע המשבר המתמשך בשווקים

צפויה השפעה על שווי השקעות הנוסטרו של הבנק, הפסדים ביעודה לפיצויים, השפעת השווי ההוגן של מכשירים פיננסיים נגזרים וגידול מסויים, מתון יחסית, בהפרשה לחובות מסופקים

הבנק הבינלאומי הראשון פרסם הערב (ג') אזהרת רווח ממנה עולה כי על פי אומדן ראשוני לגבי תוצאות הבנק ברבעון הרביעי של 2008, הבנק מעריך כי התוצאות ברבעון זה יסתכמו בהפסד של כ-40 מיליון שקל. בהתאם לאומדן זה עשויות תוצאות הבנק לשנת 2008 כולה להסתכם ברווח נקי של כ-200 מיליון שקל.

אזהרת הרווח נובעת בין היתר, מן המשבר המתמשך בשוקי ההון והכספים בארץ ובעולם, ירידות שערי ני"ע בשווקים הפיננסים, והשפעת כל אלה על עסקי הקבוצה, ביניהם, השפעה על שווי השקעות הנוסטרו של הבנק, הפסדים ביעודה לפיצויים, השפעת השווי ההוגן של מכשירים פיננסיים נגזרים וגידול מסויים, מתון יחסית, בהפרשה לחובות מסופקים.

אומדן יחס ההון לנכסי סיכון של הבנק, כפי שחושב ב-31 בדצמבר 2008 מסתכם בכ-12% בדומה למתווה שקבע דירקטוריון הבנק היום, כי כחלק מעקרונות המדיניות העסקית של הבנק, על הבנק לעמוד במתווה של יחס הון לנכסי סיכון בשיעור של 12% עד לסוף שנת 2009.

היום הובילה מניית הבנק, בינלאומי 5, את הירידות במגזר הבנקאות כשנפלה ב-6.7%. מתחילת השנה נפלה המנייה בכ-12%.

נציין כי זוהי אזהרת הרווח השלישית שמפרסם בנק מרכזי בישראל. אזהרתו של הבנק הבינלאומי הראשון שבבעלותו של צדיק בינו ובניהולה של סמדר ברבר-צדיק באה ימים ספורים לאחר שבנק לאומי העריך כי יפסיד 700-800 מיליון שקל ולאחר שבנק הפועלים הזהיר כי הפסדיו צפויים להסתכם בכ-250 מיליון שקל.