אספן נכנסת לתחום האנרגיה הסולארית: תשקיע 24 מיליון אירו בהקמת 5 חוות פוטו-וולטאיות בדרום איטליה

צפויה ליהנות מהכנסות שנתיות בהיקף ממוצע של כ-3.2 מיליון אירו, כשההכנסות התפעוליות נטו מהפרויקט עומדות על כ-2.8 מיליון אירו בשנה

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

חברת אספן בנייה , מקבוצת אספן, הודיעה היום (ד') כי חתמה על מזכר כוונות להקמת 5 חוות פוטו-וולטאיות בנות 1 מגוואט כל אחת לייצור חשמל מאנרגיית השמש. בכוונת אספן להשקיע כ-24 מיליון אירו בהקמת החוות, שימוקמו כולן במחוז פוּליה (Puglia) בדרום איטליה.

את בניית החוות מתכוונת אספן לממן באמצעות מימון בנקאי של כ-80% מהיקף העסקה, והיתרה באמצעות הון עצמי.

על-פי מתווה העסקה, אספן תחבור לחברה מתמחה, שמאחוריה ניסיון רב בהקמה ותפעול חוות סולאריות. כל חווה סולארית תיבנה על פני שטח של כ-15 דונם ותופעל ע"י אותה חברה.

לאחר השלמת הקמת התחנות, שבנייתן תימשך כ-6 חודשים, הן יחוברו לרשת החשמל הארצית של איטליה. בתמורה לכך מתחייבת רשות החשמל האיטלקית (GSE) לרכוש, על-פי חוק, את החשמל מאספן במחיר של כ-0.43 אירו לקוט"ש (קילוואט שעה) ל-20 שנה מיום הפעלת התחנות. מחיר זה מורכב מתשלום קבוע של 0.35 אירו המהווה תמריץ להשקעה, ותשלום עבור ייצור החשמל של כ-0.09 אירו הצמוד למדד המחירים לצרכן.

לפי תעריף החשמל הנוכחי, צפויה אספן ליהנות מהכנסות שנתיות בהיקף ממוצע של כ-3.2 מיליון אירו, כשההכנסות התפעוליות נטו מהפרויקט עומדות על כ-2.8 מיליון אירו בשנה.

תמורת הקמת התחנות, תשלם אספן למקימה 4.8 אירו לוואט ובסה"כ כ-24 מיליון אירו, בהתאם לשלבי ההקמה של הפרויקטים. התשלום אינו כולל את החכרת הקרקע ל-20 שנה, עליה תיבנה החוות הסולאריות, בסך של כ-68,000 אירו לשנה (לכל 5 החוות הסולאריות) ואת עלות בדיקת הנאותות.

גיא פרג, יו"ר אספן בניה, המכהן כיו"ר פעיל בחברה ומי שמוביל ומלווה את המהלך בשנה החולפת יחד עם מנכ"ל החברה, ציין כי: "מדובר בתחום סינרגטי מאוד לפעילות הנדל"ן של אספן, כשגם כאן מדובר בנכס המניב הכנסה למשך 20 שנה בשיעורי תשואה אטרקטיביים, כאשר תעריף החשמל מסובסד ומעוגן בחוק האיטלקי. אנו מזהים הזדמנות עסקית להתפתח בתחום, ובעיקר בארצות אירופה, לאור הפוטנציאל הרב ממימוש פרוטוקול קיוטו, המחייב את המדינות המתועשות להפחית את שיעור פליטת הגזים המזיקים ולעבור למקורות אנרגיה חלופיים.

איטליה מחויבת על-פי הפרוטוקול לצמצם את שיעור פליטת גזי החממה ב-8% עד 2012 ולכן מוענקים בחוק תמריצים גבוהים להקמת תחנות כוח סולאריות. לא מן הנמנע שאספן תגדיל את כמות החשמל שתסופק לרשת החשמל האיטלקית וזאת על ידי הקמת חוות סולאריות נוספות, ובמקביל תבחן עסקאות להקמת חוות במדינות נוספות באירופה".