מבטחת האשראי, אמבאק דיווחה כי הפסדיה הצטמצמו ב-28.4% ל-2.3 מיליארד דולר

החברה דיווחה כי תוצאותיה כוללים ירידה של 594.4 מיליון דולר בערך נכסיה בנגזרות אשראי, וכן על הפרשה של 916.4 מיליון דולר לחובות מסופקים, אשר במקור היו קשורים לתיק ני"ע מגובי המשכנתאות למגורים

מבטחת האשראי האמריקנית, אמבאק פרסמה היום את דו"חותיה לסיום הרבעון הרביעי של שנת 2008. הפסדי החברה הצטמצמו ל-2.3 מיליארד דולר, או 8.14 דולר למניה, צימצום של 28.4% בהפסד ביחס להפסד של 3.27 מיליארד דולר עליו דיווחה החברה ברבעון המקביל ב-2007, אז היו לקבוצה כמחצית מהמניות במחזור.

החברה דיווחה כי תוצאותיה כוללים ירידה של 594.4 מיליון דולר בערך נכסיה בנגזרות אשראי, וכן על הפרשה של 916.4 מיליון דולר לחובות מסופקים, אשר במקור היו קשורים לתיק ני"ע מגובי המשכנתאות למגורים. החברה גם הפרישה 1.53 מיליארד דולר בגין נכס מס נדחה. הרווח הנקי שנבע לחברות מפרמיות עלה ברבעון ב-9% והסתכם ב-228.1 מיליון דולר.

במהלך תקופת הפריחה של שוק הנדל"ן ומימונו בתחילת העשור, מכרו מבטחות האשראי כגון אמבאק ו-MBIA ני"ע הנגזרים ומגובים ע"י נכסים אלו ונכסים מורכבים יותר כגון CDO. כעת משצנחו מחירי הנדל"ן וזינק מספר עיקולי הבתים, נאלצו מבטחות האשראי לשלם בגין אותם ביטחונות למוצרי החוב שמכרו, תוך שהן נאלצות לדווח על הפסדים. בנוסף חילצו עצמן החברות מההחזקה באותם נכסים ע"י מכירתם בהנחה לממשל. מרבית החברות שעסקו בביטוח אשראי איבדו את הדירוג המירבי "AAA" החשוב כ"כ לפעילותן בשנה שעברה, מה שהקשה עליהן עוד יותר למכור ערבויות חדשות.

לאחר מספר עיכובים, הקימה החברה בשנה שעברה פעילות המיועדת לביטוח אשראי מוניציפלי בלבד, פעילות זו נקראת Everspan והיום הודיעה אמבאק כי היא צופה כי פעילות זו תחל לפעול באופן עסקי ברבעון השני של השנה.