אהוד אולמרט בראיון לערוץ 2: "ראש הממשלה הבא יתקשה לשחרר את גלעד שליט"

"גם החמאס - למרות שהוא ארגון לא אנושי, אלים, ברוטאלי ורצחני - יודע שיש סיכוי להגיע להסדר בתקופתי" ; אולמרט הוסיף בראיון לנסים משעל כי "לפי מיטב ידעתי, מצבו של גלעד תקין לגמרי"

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמר היום בראיון במהדורה המרכזית כי זה הזמן לשחרר את גלעד שליט. "גם החמאס, למרות שהם ארגון לא אנושי, אלים וברוטאלי ורצחני, שנוגד את כל הנורמות שאנו מאמינים בהן, רוצה לשחרר אסירים ויודע שיש סיכוי להגיע להסדר הזה בתקופת כהונתי", אמר אולמרט בראיון לניסים משעל.

"אני משוכנע שראש הממשלה שיבוא אחריי יעשה הכול כדי לשחרר את שליט, אך אני חושש שבגלל הרכב הכוחות יהיה לו קשה להגיע להסדר".

"אני פועל בדרך שאני מאמין שהיא נכונה עבור שליט, בראש ובראשונה. לפי מיטב ידעתי מצבו תקין לגמרי", הוסיף ראש הממשלה.

חמאס: ישראל מעכבת את העסקה

בחמאס האשימו השבוע את ישראל בכך שקיבלה "רגליים קרות" בדרך לחתימה על הסכם לשחרור החייל החטוף. "מה שקורה בישראל מוכיח שהיא אינה מעוניינת בחתימה על הסכם רגיעה או על הסכם לחילופי שבויים", אמר השבוע דובר החמאס, פאוזי ברהום.

ברהום המשיך גם את הקו ההסברתי של התנועה מהימים האחרונים - ניסיון להתסיס את המצרים כנגד ישראל. "מה שישראל עשתה הוא ניצול של המאמצים המצרים", אמר דובר החמאס. בארגון טוענים כי התנהלותה של ישראל בימים האחרונים מעידה על כך שהיא קיבלה "רגליים קרות" בכל הקשור לעסקה. כך או כך, החלטת הקבינט שלא לאשר שום עסקה בלי שחרור שליט, קירבה בין החמאס למצרים, לאחר מתיחות פומבית בין שני הצדדים בחודשים האחרונים.

הקבינט החליט: אין שום צעד - בלי שליט

שרי הקבינט המדיני-ביטחוני התכנסו בשבוע שעבר לדיון מיוחד בנושא העסקה המתגבשת לשחרור החייל החטוף, גלעד שליט. בסיום הדיון החליטו השרים פה אחד ששחרור שליט הוא תנאי קודם לכל הסדרה מול המצרים, ובכך קיבלו את עמדתו של ראש הממשלה אולמרט בעניין.

הקבינט אף החליט כי לא תהיה כל פתיחת מעברים או הרחבתם לפני שחרור שליט. הקבינט כלל בהחלטתו סעיף שמציין כי שחרור של שליט יהיה תמורת שחרור עשרות מחבלים. בדיון הובהר שהמחיר הכבד של העסקה יובא לדיון פרטני נוסף בעתיד מבלי לנקוב במועד.

"קיבלנו את ההחלטה פה אחד", אמר ביציאה מהישיבה שר הפנים, מאיר שטרית. "לא עולה על הדעת להגיע להסדר כלשהו בלי שחרור שליט".