יום לאחר שרמז על נכונות יאהו לעסקה עם מיקרוסופט - סמנכ"ל הכספים של יאהו מצא עצמו מחוץ לחברה

אתמול אמר בלייק יורגנסן: "יאהו אינה מתנגדת לביצוע עסקה שתגדיל את הרווחיות של החברה, בין אם מדובר במכירת עסקי החיפוש או בשיתוף-פעולה בתחום עם חברה חיצונית" ; היום הודיעה יאהו על עזיבתו

סמנכ"ל הכספים של יאהו , בלייק יורגנסן, עוזב את תפקידו, החברה לא פרסמה את הסיבה לעזיבתו, במסגרת ההודעה לרשות ני"ע בארה"ב.

ההודעה באה זמן קצר לאחר כניסתה של קרול בארטס לתפקידה כמנכ"לית החברה, כאשר בשוק צופים כי היא תבצע שינויים ממשמעותיים בפורטל האינטרנט. ניראה כי דבריו של הסמנכ"ל אמש בכנס הטכנולוגיה והאינטרנט של גולדמן זאקס בנוגע לעמדותיה של חברת האינטרנט בכל הנוגע למכירת עסקי החיפוש של החברה למיקרוסופט לא עלו בקנה אחד עם תוכניותיה של בארטס.

יורגנסן אמר כי ניצול יכולותיה של יאהו להשתמש במידע שברשותה אודות הרגלי הגלישה של משתמשיה יהווה גורם מהותי בכל עסקה, אם וכאשר תיחתם. עוד אמר יורגנסן כי "האפשרות לשימוש במידע שנוצר היא המפתח לכל עסקה שתיחתם".

יורגנסן אמר את הדברים לאחר שסטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, שהצהירה לא אחת על כוונותיה להשתלט על עסקי החיפוש של יאהו, אמר שוב השבוע שמיקרוסופט נכונה לפתוח במשא ומתן עם יאהו בכל עת. הוא הדגיש את עמדת החברה כי ללא שיתוף פעולה עם יאהו, מיקרוסופט תידרש להמתין זמן רב כדי לנגוס בנתח משמעותי משוק החיפוש באינטרנט.

הצהרת הכוונות של נציגי שתי החברות מגיעה על רקע מינויה של קרול בארטס למנכ"לית יאהו בינואר במקומו של ג'רי יאנג. עמדתה של בארטס לגבי הוצאתה לפועל של עסקה עם מיקרוסופט טרם התבררה והיא נמנעה עד כה מהתבטאות חד משמעית בנושא.

יורגנסן, לעומתה, אמר כי "יאהו אינה מתנגדת לביצוע עסקה שתגדיל את הרווחיות של החברה, בין אם מדובר במכירת עסקי החיפוש או בשיתוף פעולה בתחום עם חברה חיצונית". עם זאת הוא סייג את דבריו והוסיף ש"רבים מהאנשים הדוחפים לביצוע העסקה אינם מבינים את המורכבות בהפרדת חטיבת החיפוש מיתר החטיבות".

יאהו הודיעה לאחרונה על שאיפותיה להרחיב את השימוש במידע אודות הרגלי הגלישה של משתמשי החיפוש כדי לשפר את רמת ההתאמה האישית של מודעות הפרסום הגרפיות לגולשים.

לפי נתוני comScore, יאהו נהנית מיציבות בנתח השוק שלה בקרב גולשי האינטרנט בארה"ב. 21% מהם בחרו להשתמש במנוע החיפוש שלה, לעומת 63% שבחרו במנוע של המתחרה גוגל ו-8.5% שבחרו באתר MSN של מיקרוסופט.

יורגנסן היה אתמול אופטימי: "נתחי השוק ישתנו בעתיד, ולא לכיוון המונופוליסטי של 100%", אמר בהתייחסו להגמוניה של גוגל".

שווי השוק של יאהו הוא 17.5 מיליארד דולר.