חידושים בתמ"א 38: אשדר תחזק בניין ברעננה, גמלא הראל תממן פרויקטים

הבניין שישופץ כולל 4 קומות ו-16 דירות, ובמסגרת העסקה יחוזק הבניין כנגד רעידת אדמה, תותקן מעלית, ייערך שיפוץ כללי למעטפת הבניין, וחשוב מכל - כל דירה תזכה לתוספת בנייה של חדר. לבניין יתווספו עוד 4 יחידות דיור על הגג

בעוד כל הגורמים בענף הנדל"ן מסכימים על חשיבות תמ"א 38, התוכנית הארצית לחיזוק מבנים מפני רעידות אדמה, הרי שניצנים ראשונים לעסקאות בתחום נראים במספר אתרים.

ברחוב הרצוג 11 ברעננה נסגרה אחת מהעסקאות הראשונות בארץ לשיפוץ מבנה בהתאם לתמ"א 38. מבנים המתאימים למסלול שהוגדר על-ידי המדינה ככולל בניינים המועדים לפגיעה במצב של רעידת אדמה, זוכים להטבות מיסוי שונות ולתוספת זכויות בנייה.

הבניין שישופץ כולל 4 קומות ו-16 דירות, ובמסגרת העסקה יחוזק הבניין כנגד רעידת אדמה, תותקן מעלית, ייערך שיפוץ כללי למעטפת הבניין, וחשוב מכל - כל דירה תזכה לתוספת בנייה של חדר. לבניין יתווספו עוד 4 יחידות דיור על הגג, שיממנו את עלות תוספת הבנייה והשיפוץ. מי שייצג את דיירי הבניין בתהליך היה עו"ד רם תורן, ראש המחלקה המסחרית במשרד עוה"ד גדעון פישר ושות'. השיפוץ ייעשה באמצעות חברת אשדר, אשר יוצגה ע"י עו"ד צברי.

במקביל, חברת גמלא הראל נדל"ן למגורים, חברה פרטית בבעלות משותפת של קבוצת גמלא (שבשליטת מש' חרל"פ ועו"ד אפי שפיטלני) וחברת הראל השקעות, הודיעה כי היא נכנסה לתחום מימון פרויקטים המוקמים ע"פ תמ"א 38. עד כה, התמחתה החברה בביצוע השלמת הון עצמי ליזמים באמצעות מימון חוץ בנקאי, וכעת היא תסייע לקבלנים גם במימון הקמת פרויקטים עפ"י תמ"א 38, ותעמיד להם חלק מההון העצמי הנדרש לצורך קבלת ליווי בנקאי. *