S&P מעלות מכניסה הדירוג "AA" של כלל ביטוח לרשימת מעקב עם השלכות שליליות

הפעולה נובעת מהשחיקה המתמשכת בבסיס ההון של חברת הביטוח ובצורך בהשלמות הון נוספות כדי לעמוד בהון הרגולטורי הנדרש נכון לדצמבר 2008 ; כן מסבירה חברת הדירוג כי התפתחויות אלו עשויות להגדיל את יחס המינוף של הקבוצה כולה

חברת הדירוג S&P מעלות הודיעה היום (א') לבורסה על הכנסת הדירוג "AA" של חברת כלל החזקות ביטוח, כן את דירוג "AA" של החברה הבת כלל ביטוח , לרשימת מעקב עם השלכות שליליות (CW Negetive).

חברת הדירוג מסבירה כי הפעולה נובעת מהשחיקה המתמשכת בבסיס ההון המתואם של חברת הביטוח, בחצי השנה האחרונה, ובצורך בהשלמות הון נוספות כדי לעמוד בהון הרגולטורי הנדרש נכון לדצמבר 2008.

כן מסבירה חברת הדירוג כי התפתחויות אלו עשויות להגדיל את יחס המינוף של הקבוצה כולה, וכי הגדלת היקף החוב ע"י כלל החזקות תרע את מצבה הפיננסי וכן תאריך את משך הזמן שיידרש לחברת הביטוח לבנות בחזרה את בסיס ההון שלה עם היציאה מהמשבר העולמי - זאת בשל הצורך בדיבידנדים מחברת הביטוח, כמקור לסילוק החוב של כלל החזקות.

S&P מעלות ביקשה לציין כי נגישותה של קבוצת כלל למקורות מימון נוספים בשנה הקרובה, עשויה להיות מוגבלת הן בשל מגבלת קבוצת לווים במערכת הבנקאית, והן בשל תנאי החולשה בשווקים הפיננסיים.

חברת הדירוג תבחן את עומק ואופי השחיקה הבון העצמי של חברת הביטוח ואת אופן השלמת הגירעון בהון הרגולטורי, ותפרסם את מסקנותיה בשבועות הקרובים.

מחברת כלל נמסר בתגובה, כי "אין מדובר בהורדת דרוג, אלא בהורדת "אופק דרוג" שמשמעותו התראה בפני העתיד. בנוסף, למיטב הבנתנו, הדו"ח של מעלות מתייחס לתוצאות הרבעון השלישי של החברה. כידוע בשבועות האחרונים נקטה החברה בפעולות להשלמת ההון הנדרש לה לסוף שנת 2008".

נזכיר, כי בנובמבר האחרון, אישרה S&P מעלות את דירוג כושר הפירעון "AA" לכתבי ההתחייבות הנדחים של חברת הביטוח כלל (החברה הבת של הקבוצה הציבורית כלל עסקי ביטוח) אך הורידה את דירוג המנפיק, החברה האם, ל-"-AA" מ-"AA". תחזית הדירוג - הן של החברה האם והן של החברה הבת - נותרה ללא שינוי, על "יציב". במעלות נימקו כי המהלך שיקף את מובילותה של החברה בתחומי ביטוחי החיים והביטוח הכללי, האיתנות הפיננסית, ותיק ההשקעות השמרני של החברה.