בקשה לתביעה ייצוגית נגד אגד בשל בשל איחורים קבועים של האוטובוסים בהר-חברון

בתביעה מצויין כי מדובר בעבירה פלילית מסוג "אחריות קפידה", שבגינה הורשעה אגד מספר פעמים ואף חויבה לפצות נוסעים בהליכים אזרחיים בגין אי-יציאת הקווים במועד או אי-יציאתם כלל

לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע הוגשה בקשה לייצוגית בסך 24.5 מיליון שקל נגד אגד, בטענה לאיחורים קבועים של האוטובוסים באזור המועצה האזורית הר-חברון.

באמצעות עוה"ד אמיר קמינצקי וליאורה קמינצקי-פורת טוען התובע, שוטר מהיישוב שמעה, כי מזה מספר שנים מפרה אגד את תנאי הרישיון בהתעלמה מלוחות הזמנים של האוטובוסים, תוך זלזול מתמשך בציבור הנוסעים הנזקק לשירותיה. בתביעה מצויין שמדובר בעבירה פלילית מסוג "אחריות קפידה", שבגינה אגד הורשעה מספר פעמים ואף חויבה לפצות נוסעים בהליכים אזרחיים בגין אי-יציאת הקווים במועד או אי-יציאתם כלל.

התובע, המבקש לייצג את תושבי המועצה האזורית, טוען כי "יציאתם של האוטובוסים במועד או הגעתם במועד הקבוע בתנאי הרישיון של אגד הינה בגדר הימור, ולא בגדר ודאות כפי שקבע המחוקק". לדבריו, הנוסעים מוצאים את עצמם באופן תדיר בלא שיצא כלל אוטובוס, וזאת שעה שמדובר ביישובים שעל מנת להגיע ולצאת אליהם ומהם קיימת חובה להשתמש באוטובוסים ממוגנים.

כן נטען בתביעה כי יש לייחס חומרה יתירה למעשים, משום שאגד מקבלת מענקים, סובסידיות וסכומי כסף עצומים מהמדינה כדי לקיים קווים אלה, אולם היא מפנה אותם לצרכים אחרים.

התובע קובל על היעדר האכיפה בנושא למרות תלונות רבות מצד תושבים. (ת.א. 3033/09).