מפעל הפיס: הדוכן המכניס ביותר שלנו - בשכונת בבלי בת"א; 3 מ-10 המכניסים ביותר בצפון ת"א - אף לא אחד בפריפריה

מפעל הפיס בתגובה מפורטת למאמרו של שי ניב "מובטל, צריך פיס בחיים": "אין קשר בין מספר נקודות המכירה של מפעל הפיס לבין מצבו הסוציו-אקונומי של היישוב; הנקודות החזקות ביותר באזורים המבוססים ביותר"

מאמרו של שי ניב ב"גלובס" מאתמול (מובטל, צריך פיס בחיים), טען כי מפעל הפיס פונה בקמפיין החדש שלו בעיקר לשכבות החלשות - ועורר כעס רב בהנהלת הפיס. בפיס טוענים כי הנתונים שהציג ניב לא מציגים מציאות נכונה, ומסרו ל"גלובס" תגובה מפורטת, שמעוררת עניין בפני עצמה.

להלן תגובת הפיס במלואה:

"אין כל קשר בין מספר נקודות המכירה של מפעל הפיס לבין מצבו הסוציו-אקונומי של היישוב. הניסיון להציג קשר כזה חוטא לאמת ואינו נסמך על נתונים מייצגים. חלק ניכר מנקודות המכירה נפתחות ביוזמת בעלי עסקים הפונים למפעל הפיס בבקשה לקבל זיכיון.

"המציאות והעובדות מלמדות כי נקודות המכירה החזקות ביותר של מפעל הפיס ממוקמות באזורים המבוססים ביותר מבחינה סוציו-אקונומית ברחבי הארץ. מניתוח מכירות הלוטו של מפעל הפיס עולה כי נקודת המכירה המכניסה ביותר של מפעל הפיס נמצאת בשכונת בבלי היוקרתית בת"א. מתוך כ-2,400 נקודת מכירה של מפעל הפיס ברחבי הארץ , 10 הנקודות החזקות ביותר ממוקמות בצפון ת"א (3), השרון (3), ומרכז הארץ (4). אף נקודה מתוך "עשרת הגדולים" אינה ממוקמת בפריפריה.

"גם הנתונים בכתבה, ביחס למיקום נקודת המכירה הם מקריים, חלקיים ואינם מייצגים את המציאות. לדוגמא, ביישובים חזקים מבחינה סוציו-אקונומית כמו ברמת השרון יש למפעל הפיס 15 נקודות מכירה. מדובר ביחס של נקודת מכירה אחת לכל 2,400 תושבים. ברעננה יש 23 נקודות מכירה, יחס של נקודה לכל 3,050 תושבים. בכפר שמריהו 2 נקודות מכירה, יחס של נקודה לכל 895 תושבים. בת"א 294 נקודות מכירה, יחס של נקודה לכל 1,270 תושבים.

"ביישובים חלשים בפריפריה היחס בין מספר הנקודות למספר התושבים הוא דומה או נמוך יותר. לדוגמא: בשדרות יש 8 נקודת , יחס של נקודה ל-2,500 תושבים, באופקים יש 7 נקודות, יחס של נקודה לכל 3430. בדימונה יש 17 נקודות יחס של 1 ל- 1980 . ירוחם יש 2 נקודת שזה נקודה ל- 4,375. באור עקיבא יש 4 נקודות , מדובר ביחס של 1:3943. חשוב גם לזכור כי 2,400 נקודות מכירה ברחבי הארץ מספקות פרנסה ישירה לכ-3,000 משפחות".