חממה סחר נפגעת מהירידה במחירי הסחורות: פירסמה אזהרת רווח של 9.5 מיליון שקל ברבעון

בחברה מעריכים כי יסיימו את 2008 עם רווח נקי של 3.4 מיליון שקל ; ההפסד נובע ממחיקה של החזקות המלאי של החברה בעקבות הירידה החדה במחירי הסחורות

לפני כחצי שנה המילה החמה של כל סוחר בשוק ההון היתה סחורות, מחירי הסחורות ובראשם האורז והתירס. חברות רבות הקשורות במישרין או בעקיפין לשוק הסחורות רשמו זינוקים חדים ברווחיות, אך נראה כי כיום, מצב חברות אלה משקף את האימרה הידועה - "מה שעולה חייב לרדת".

חברת חממה סחר פירסמה היום לבורסה בת"א אזהרת רווח שבה היא צופה כי תרשום הפסד של 9.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008. עוד מעריכים בחברה כי יסיימו את 2008 עם רווח נקי של 3.4 מיליון שקל.

בחברה ציינו בהודעתם לבורסה כי ההפסד ברבעון הרביעי נובע בעיקר מהפחתות שביצעה החברה בשווי המלאי שבהחזקתה, עקב ירידה מהותית במחירי הסחורות בעולם, וכן עקב עליה בהפרשות לחובות מסופקים שביצעה החברה בעקבות המצב הכלכלי במשק.

חברת חממה סחר שהוקמה ב-1996, עוסקת בייבוא ושיווק של כ-50 מוצרי מזון שונים לרבות אורז, דגנים וקטניות. החברה משווקת את מוצריה ל-400 לקוחות ביניהם יצרני מזון, סיטונאים, בתי קלייה, בתי אריזה ולקוחות מוסדיים וכן, לרשת חצי חינם.