בית המשפט אישר לאולם האירועים סטואה בקיבוץ געש להישאר פתוח לפחות לעוד 9 חודשים

ההארכה הנוספת ניתנה בשל מצבם המתקדם של ההליכים מול הוועדה המחוזית ואישור תוכניות השימוש במקום

בית משפט השלום בנתניה קבע בשבוע שעבר, כי אולם האירועים "סטואה" הממוקם בקיבוץ געש ימשיך לפעול, ויקבל ארכה נוספת להשלמת ההליכים מול הוועדה המחוזית במחוז מרכז לקבלת ההיתרים.

השופטת אביבה טלמור קבעה, כי סטואה פועלת "באופן עקבי, ענייני ואחראי לקידום קבלת ההיתרים", וכי ליזמים ולקיבוץ תינתן ארכה נוספת במטרה לאפשר להם להשלים את התנאים הנדרשים לקבלת ההיתרים הנדרשים בחוק, מתוך הבנה כי הדבר כרוך בזמן. בית המשפט העניק לסטואה 9 חודשים נוספים, מעבר ליום ה-5 במארס 2009, המועד שנקבע בהסכמת הצדדים לביצועם של צווים שיפוטיים קודמים.

ההחלטה התקבלה בהמשך לארכה שניתנה כבר לפני כשנה במסגרת עסקת טיעון בין בעלי סטואה לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, בה סוכם כי במהלך תקופת הארכה יוסדרו ההיתרים הדרושים להפעלת בית האירועים. בשל מצבם המתקדם של ההליכים מול הוועדה המחוזית ואישור תוכניות השימוש במקום, החליטה השופטת טלמור להוציא צווים דחויים כנגד סטואה עד לסוף שנת 2009, על מנת לאפשר את השלמת ההליכים הנדרשים. המשמעות היא שבמשך השנה יוכל אולם האירועים לפעול בהרשאת בית המשפט, ללא הפסקה של הפעילות באולם.

עמית רונאל-שליו, מבעלי הסטואה, אמר: "אנו שמחים ומברכים על החלטת בית המשפט. אנו עושים את כל המהלכים הנדרשים לקבלת היתרים סופיים".

יצוין כי בחודשים האחרונים הגבירו גופי האכיפה ורשויות התכנון והבנייה את מלחמתם בגני האירועים הפועלים ללא רישיון עסק או היתרי בנייה ושימוש. נכון לאמצע פברואר השנה עומד מספר גני האירועים הבלתי חוקיים על 110, בכל רחבי המדינה, לפי הרשימה שמפרסם משרד הפנים לטובת אלה המתכננים אירועים בזמן הקרוב. בחודשים האחרונים נהרסו מספר גני אירועים.