עמדת המתנה: הוועידה של זכייניות הטלוויזיה והרשות השנייה הסתיימה ללא תוצאות

ועידת הפסגה נועדה לגבש החלטות לגבי מתן הקלות לזכייניות עקב המשבר הכלכלי ; היועץ המשפטי של הרשות השנייה הבהיר כי הוא לא היה מאשר את ההסכם בין היוצרים והזכייניות

ועידת הפסגה שהתקיימה היום (ב') במטרה לקדם הוראת שעה ביחס לשנת 2009 לא הסתיימה עם החלטות קונקרטיות. במהלך הבוקר נפגשו נציגי הרשות השנייה, נציגי זכייניות ערוצים 2 ו-10 ונציגי היוצרים במטרה לגבש הוראת שעה שתחול על שנת 2009, זאת לאור המצב הכלכלי בשוק והכאוס שנוצר כתוצאה מכך.

גורמים שישבו בישיבה דיווחו כי כעס רב נשמע במהלך הדיונים מכל הצדדים, דבר שלא אפשר לקיים התקדמות כלשהי. במהלך הישיבה הבהיר היועץ המשפטי של הרשות השנייה, דורון אבני, לראשי היוצרים כי קרוב לוודאי שהסכם היוצרים אשר נחתם בין האיגודים לבין זכייניות 2 ו-10 לא היו מאושר על-ידו, גם אם הרשות להגבלים עסקיים לא היתה נותנת דעתה בעניין. בסיום הוחלט כי מנכ"ל הרשות השנייה ינסח הוראת שעה שתובא לדיון ב-15 במארס.

כזכור, ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה בין נציגי הרשות השנייה למנכ"לי ערוצים 2 ו-10. במהלך הישיבה שהתקיימה במשרדי הרשות השנייה בירושלים התפרצו נציגי היוצרים במטרה להשמיע את עמדתם. לאור העמדות המנוגדות של כל הגורמים המעורבים החליטה יו"ר המועצה, נורית דאבוש, לזמן את כל הגורמים לוועידת פסגה במטרה לגבש הוראת שעה לשנת 2009.

הוועידה התכנסה על רקע מצב השוק ועל רקע הקשיים שמציגות הזכייניות בעניין ההוצאה לשידורים, כאשר מטרת הוראת השעה היא להתייחס לשנה הקרובה ולקשיים הכלכליים ובה יוחלט כמה על זכייניות ערוצים 2 ו-10 להוציא עבור הפקות. דאבוש הבהירה לנוכחים באותה ישיבה כי למסמך מיקוד הרגולציה אין קשר ישיר לשנת 2009.