בקשה לתביעה ייצוגית: אוויס גובה עמלת מילוי דלק עודפת על רכבים מושכרים שהוחזרו

לטענת התובע, בהסכם השכרת הרכב נוקבת החברה במונח "עמלה" היוצר רושם כי מדובר בעלות שולית של שקלים בודדים - אולם בפועל גובה אוויס 6.75 שקל לכל ליטר בנזין שהיה חסר במיכל בעת החזרת הרכב

לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגשה בקשה לאשר תביעה ייצוגית בהיקף של כ-66 מיליון שקל נגד חברת דן רכב ותחבורה (אוויס), בטענה לגבייה עודפת שלא כדין של עמלות מילוי דלק בכלי רכב שהושכרו מאוויס והוחזרו כשמיכל הדלק שלהם לא מלא.

התובע, ירון תמיר, מבקש לייצג כחצי מיליון צרכנים ששכרו מאוויס רכב בכל אחת מ-7 השנים שלפני מועד הגשת התביעה, וחויבו באותה עמלה.

לפי כתב התביעה, שכר התובע רכב מאוויס וקיבל את מיכל הדלק מלא.

בתום תקופת ההשכרה החזיר את הרכב לאוויס כשבמיכל רק 5.6 ליטר דלק, ומאוחר יותר קיבל חיוב באמצעות כרטיס אשראי, שממנו עלה כי אוויס חייבה אותו בסכום של 6.75 שקל לכל ליטר בנזין שחסר במיכל.

לטענתו, אוויס התעשרה על חשבון הקבוצה המיוצגת שלא כדין, בכך שבהסכם השכרת הרכב נוקבת החברה במונח "עמלה", היוצר אצל הקורא רושם כי מדובר בעלות שולית של שקלים בודדים. זאת בעוד, שבפועל חייבה אותו אוויס בעלות של 6.75 שקל לליטר בנזין שהיה חסר במיכל. לדבריו, עמלה זו מגיעה לכדי כ-41% מעלות הדלק לחברה באותו זמן, שעמדה לטענתו על 4.16 לליטר בנזין 95 אוקטן; ועל 38% מעלות הדלק בתחנות דלק באותה עת.

תמיר מבקש מבית המשפט להורות לאוויס להשיב לו וליתר הצרכנים הניזוקים את הסכום שנגבה מהם שלא כדין. טרם הוגש כתב הגנה.