יפנאוטו מעבירה למתחם פי גלילות אלפי כלי רכב מנמל אילת; בטר פלייס תפתח מרכז תצוגה והדרכה

ליבואנית סובארו יש 5,000 כלי רכב שלא נמכרו בנמל אילת; בטר פלייס מקימה במתחם מסלולי נהיגה ואב-טיפוס של מתקן החלפת סוללות

יבואנית סובארו, חברת יפנאוטו, החלה להעביר למתחם פי גלילות אלפי מכוניות שהיו מאוחסנות עד כה בנמל אילת. המכוניות ימוקמו באתר האחסנה והלוגיסטיקה החדש שהקימה החברה על שטח של 85 דונם. ליפנאוטו יש אמנם מתקן אחסנה במרכז הלוגיסטי שלה בהרצליה פיתוח אולם הוא אינו יכול להכיל את כמויות הרכב שהצטברו בנמל אילת בחודשים האחרונים ומוערכות ב-5,000 כלי רכב. בשלב מאוחר יותר צפויה לעבור למתחם חלק מהפעילות של יפנאוטו, שמתבצעת כיום באתר המרכזי בהרצליה, שכיום מתנהלים מגעים למכירתו.

במקביל, חברת בטר פלייס מקימה במתחם מרכז הדרכה ותצוגה. על פי התכנון, המתחם יכלול גם מסלול נסיעה להדגמת הרכב החשמלי, עמדות טעינה ואב-טיפוס של עמדת החלפת הסוללות.

המתחם אמור לשמש להדרכת עובדים ברשת התשתית העתידית ולקוחות אסטרטגיים, בעיקר של ציי הרכב. יצוין כי רישיון הייבוא לאבות הטיפוס של המכוניות החשמליות שקיבלה לאחרונה בטר פלייס ממשרד התחבורה, מוגבל לנסיעה על כבישים שאינם ציבוריים.

בענף מעריכים כי בטר פלייס שכרה את 10 דונם ממתחם פי גלילות למשך שלוש שנים. המעבר לפי גלילות ממצב את המתחם בתור מרכז הרכב הזמני בארץ מכיוון שחברות הרכב יוכלו לפעול בו עד שיאושרו התוכניות לבניית 9,000-12,000 יחידות דיור על שטח של 2,165 דונם.

אתר פי גלילות בהרצליה שימש בעבר כמתקן מרכזי לאחסון וניפוק דלקים לחברות הדלק. ביהמ"ש הורה על סגירת האתר במהלך שנת 2003, בעקבות עתירה שהגישה עיריית רמת השרון.

בעקבות ההחלטה, קיבלו בעלי המניות בחברה (חברות הדלק הוותיקות - פז, דלק וסונול והמדינה) את הזכויות במקרקעין באתר. בשנת 2007 הפריטה המדינה את מתקני פי גלילות שנמכרו לדלק תמורת 820 מיליון שקל.

מאז הפסקת פעילות הדלקים, פי גלילות, בניהולו של אבי דותן, חיפשה שימושים זמניים לקרקע, וזאת במקביל לקידום תוכניות הבנייה וניקוי הקרקע. בעבר חברת האוטובוסים דן ניהלה מו"מ להפיכת המתחם לחניון אוטובוסים. אך המו"מ לא הגיע לכדי עסקה. *