אוסטרליה בולמת את סבב הפחתות הריבית; הדולר נחלש ביחס למטבעות המובילים

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח] הבנק המרכזי עצר את סבב הפחתות הריבית והותיר את הריבית ברמה של 3.25% ; המטבע האוסטרלי מזנק ב-2.12% ל-0.6472 דולר אמריקני

בזירת המט"ח הגלובלית נרשמת ירידה של הדולר ביחס למטבעות המובילים, וזאת בניגוד להתחזקותו המרשימה של הדולר אמש, על רקע נפילות השערים בוול-סטריט.

לפנות בוקר, לפי שעון ישראל, הפתיע הבנק המרכזי של אוסטרליה (RBA) את המשקיעים כאשר בניגוד לציפיות המוקדמות הותיר את הריבית בשיעור של 3.25%. נזכיר כי התחזיות המוקדמות צפו להפחתה בשיעור 0.25% לרמה של 3%, ותחזיות אגריסיביות אף יותר צפו למהלך של הורדת הריבית בשיעור של 0.5% ל-2.75%

בתגובה לכך מזנק המטבע האוסטרלי ב-2.12% ל-0.6472 דולר אמריקני לדולר אוסטרלי.

כעת נותר למשקיעים רק להמתין ליום חמישי הקרוב, להחלטות הריבית הצפויות בבריטניה ובמרחב האירו.

אמש ראינו כיצד הפאניקה האוחזת במשקיעים שמיהרו להיפטר מנכסי מניות, הובילה לעלייתו של המטבע האמריקני, וזאת על רקע הפניית כספים אלו לעבר אפיקים הנתפסים כהגנתיים יותר כגון אג"ח ממשלתיות של ארה"ב הנקנות בדולרים.

אין ספק כי החדשות המדאיגות לגבי הכלכלות המובילות בעולם נותנות את השפעתן ביתר שאת על סנטימנט המשקיעים: מנהיגי האיחוד האירופי דחו את בקשת הונגריה לסיוע בסך 180 מיליארד דולר למערכת הבנקאית של מרכז ומזרח אירופה, והפאניקה החמירה עוד יותר על רקע פרסומי AIG על הפסד ברבעון הרביעי בסך 1.67 מיליארד דולר, דבר שהביא את הממשל האמריקני להציע חבילת אשראי חדשה וריבית נמוכה יותר על הלוואות קיימות כדי לחזק את החברה ולמנוע את קריסתה.

בזירת המאקרו צפוי היום ה-NAR, האיגוד הלאומי של סוכני הנדל"ן בארה"ב, לדווח על מספר החוזים לרכישת בתים בינואר. ב-FXCM צופים כי האיגוד ידווח על ירדה של 3.5%, אחרי עלייה של 6.3% בדצמבר.

"הנתון יהיה תואם למדד ביצועים אחרים במגזר הדיור האמריקני לתחילת 2009 שכן דוח מכירות בתים יד שנייה של NAR ודוח מכירות בתים חדשים של משרד המסחר הצביעו על כך שיש עדיין ירידה בביקושים. זה אינו דוח מניע שוק במיוחד, אך תוצאות שיסטו בצורה משמעותית מהציפיות עשויות לטלטל את מגמות הסיכון, לפחות לתקופה קצרה". הוסיפו ב-FXCM.

האירו מוסיף 0.84% ל-1.2668 דולר * הליש"ט נסחרת בעליה של 0.68% ל-1.413 דולר * הדולר עולה ביחס לין ב-0.62% ל-97.688 ין * הדולר הניו-זילנדי מתחזק ב-1.29% ל-0.499 לדולר אמריקני * הדולר האוסטרלי מזנק ב-2.12% ל-0.6427 דולר אמריקני

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המט"ח]