לא מוותר: זרמון-גולדמן ישתתף גם במכרז הפרסום החדש של חברת החשמל

זרמון-גולדמן טיפל בתקציב במשך כשנה, אך כעת הוא מנהל מול חברת החשמל הליך משפטי בעקבות ביטול ההתקשרות עימו ; חברת החשמל הוסיפה למכרז סעיף חדש: "רשאית לפסול מציע אם קיים ניסיון עבר שלילי עימו"

האם חברת חשמל מסתבכת שוב במכרז על תקציב הפרסום שלה? ל"גלובס" נודע כי משרד הפרסום זרמון-גולדמן הגיש הצעה במסגרת מכרז הפרסום אליו יצאה החברה לפני כחודשיים, למרות ההתנהלות המשפטית של החברה מול המשרד. כזכור, זרמון-גולדמן טיפל בתקציב כשנה, ותבע את חברת החשמל על הפסקת ההתקשרות איתו.

עוד נודע כי זרמון-גולדמן הוזמן לשימוע בחברת חשמל, בו הוא נדרש לפתוח ספרי חשבונות כדי להוכיח שהוא עומד בתנאי הסף. על-פי מקורבים לחברת חשמל, המכרז החדש נבנה במכוון כך שיוכלו לקחת בו חלק רק קבוצות הפרסום הגדולות ביותר: תנאי הסף קבעו כי במכרז יכולים להתמודד משרדים שניהלו תקציבים בהיקף של 100 מיליון שקל בשנים 2006-2007, ותנאים אלה היו אמורים להשאיר את זרמון מחוץ לתמונה.

זאת ועוד: במסגרת המכרז החדש הוסיפה חברת חשמל סעיף חדש, המבהיר כי "החברה רשאית לפסול על-פי שיקול-דעתה הבלעדי את הצעתו של מציע במכרז, אם אותו מציע נתן בעבר שירות לחברה וקיים ניסיון עבר שלילי עימו ו/או התקבל מידע שלילי אודותיו".

כזכור, פרט לזרמון-גולדמן ניגשו להתמודד על התקציב שני משרדי פרסום בלבד: יהושע TBWA ומקאן-אריקסון. מדובר במכרז מדיה במהותו, שכל עניינו ההצעה המסחרית. באופן מפתיע, למרות הזמן הרב שעבר מאז הגשת ההצעות ולמרות ששימוע נעשה גם לזרמון-גולדמן וגם ליהושע TBWA - נמנעים בחברת החשמל מלקבל החלטה. הדבר מוזר שבעתיים לאור העובדה שהחברה נמנעת מלפרסם מזה כחודשיים, בעיתוי של שיא החורף.

נראה כי ההתנהלות המוזרה לא נעלמה מעיני חלק מחברי הדירקטוריון של החברה, ששאלו באחת הישיבות לגבי ההכרעה לגבי משרד הפרסום. אולם גם הדירקטורים לא שותפו בשיקולים, ונענו רק כי מדובר בנושא "עדין וחשאי".

תקציב הפרסום של חברת חשמל טופל כאמור בשנה האחרונה בזרמון-גולדמן, שזכה בו לאחר מכרז מתוקשר שהסעיר את הענף. בין היתר נטען כי מדובר במכרז שאינו בוחן יכולות מקצועיות, וכי בלתי אפשרי להרוויח בו. למרות זאת, בחרו לפני שנה 6 משרדים להתמודד: מקאן-אריקסון, אדלר-חומסקי, שלמור-אבנון-עמיחי, באומן-בר-ריבנאי, ראובני-פרידן וזרמון-גולדמן. עם סיום המכרז החליטה ועדת המכרזים כי הזוכה הוא מקאן-אריקסון, אולם בעקבות פנייה לבית המשפט שונתה ההחלטה, ובסופו של דבר הוכרז על זרמון-גולדמן כזוכה.

דובר חברת חשמל מסר בתגובה: "חברת חשמל תודיע על תוצאות מכרז הפרסום מיד כשיסתיים".