משחטת "עוף העמק" ברמת-ישי הודיעה כי תסגור את שעריה ותפטר את 200 העובדים

יו"ר המשחטה שוקי עוגן: "רוצים מאיתנו התחייבויות שאין לנו מאיפה לתת. כמו שארה"ב יודעת לעזור לגופים במשבר, אנחנו מצפים שמדינת ישראל תעשה אותו הדבר" ; הנהלת המפעל הודיעה לעובדים כי המפעל ייסגר ביום חמישי, אולם בהתערבות יו"ר ההסתדרות נדחתה סגירתו

מפעל "עוף העמק" ברמת ישי הודיע היום (ג') כי עקב משבר כלכלי הוא צפוי לסגור את שעריו ולפטר 200 עובדים.

הנהלת המפעל כבר הודיעה לעובדים שהמפעל ייסגר ביום חמישי הקרוב ושהם מפוטרים לאלתר. אולם בעקבות התערבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נדחתה סגירתו בכדי לנסות ולהגיע פתרון. יו"ר הסתדרות מרחב העמקים, ליאון פרץ וועד העובדים פנו אל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני בשבוע שעבר בבקשה שיתערב במשבר.

יו"ר המפעל, שוקי עוגן, אמר היום (ג') ל"גלובס": "המפעל נמצא כרגע בקשיים. אנחנו במסע ומתן עם ההסתדרות שאולי תצליח להביא לנו את הכספים".

רק היום ככל הנראה נמצא פתרון למשבר אליו נקלעה ויטה פרי-גליל לאחר שבעלי חצי חינם ירכשו את החברה ב-105 מיליון שקל. פתרון כזה לא נראה באופק מבחינת עוגן: "אנחנו משחטה - אין התמחרות".

יש לציין כי להבדיל מפרי גליל המייצגת את חצור הגלילית ותושביה, הרי ש"עוף העמק" ממוקמת ברמת ישי אך מרבית עובדיה הם מהסביבה. "העובדים חוששים כמו רבים אחרים במפעלים אחרים", אומר עוגן.

"לבנק שלנו אין לנו טענות", אומר עוגן. "רוצים מאיתנו התחייבויות שאין לנו מאיפה לתת. כמו שארה"ב יודעת לעזור לגופים במשבר, אנחנו מצפים שמדינת ישראל תעשה אותו הדבר".

בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, נדחו פיטורי העובדים ועתה מתקיימים ניסיונות עם ההנהלה יחד עם המדינה.

חברת "עוף העמק" היא משחטת עופות ברמת ישי השייכת לאגודה שיתופית של משקי עמק יזרעאל. בעלי מניות החברה הם חברי הקיבוצים. החברה שעבדה בעבר עם תנובה ועם טיב טעם, חתמה לפני כ-8 חודשים על הסכם שותפות עם חברת בעלי כנף שבבאר טוביה ופתחה חברה חדשה, "עוף טבע העמק".