סוף לפרשת התדרים בפרטנר: החשכ"ל יקבע אם להפחית הקנס בסך 42 מיליון שקל

פרשת התדרים של פרטנר עוררה ביקורת רבה בענף וגרמה לבדיקות מקיפות על ידי מבקרים חיצוניים

משרד התקשורת סיים את הטיפול בסוגיית אגרות התדרים שלא שולמו על ידי חברת פרטנר מאז נוסדה החברה. המשרד לא קיבל את טענות פרטנר ומחייב אותה לשלם את מרבית הסכום שקבע לפני מספר חודשים בהיקף של 42 מיליון שקל. עם זאת, המשרד הביע נכונות להתפשר עם החברה במספר סעיפים.

המשרד העביר את האחריות על המו"מ לגבי גובה הקנס למשרד החשב הכללי במשרד האוצר והוא זה שיוסמך להגיע לפשרות כלשהן מול פרטנר. עם זאת, סביר להניח שפרטנר תבקש לערער על ההחלטה ולפנות בעניין לבית משפט כיוון שלא תהיה מוכנה לשלם את הסכומים הנדרשים ולכן הסיפור עדיין רחוק מסיום.

פרשת התדרים של פרטנר עוררה ביקורת רבה בענף וגרמה לבדיקות מקיפות על ידי מבקרים חיצוניים. גם מבקר המדינה בדק את הפשרה ומתח ביקורת על תפקוד המשרד בכך שלא תבע עד כה את התשלום מהחברה.

מדובר על אגרות תדרים שפרטנר השתמשה בהן ביחד עם חברת הסלולר הפלשתינית ג'אוול. האגרות על תדרים אלה לא שולמו כקבוע בחוק והמשרד נמנע במשך מספר שנים מלהוציא לפרטנר דרישת תשלום.

רק לאחר לחצים כבדים ולאחר שהפרשה נחשפה בעיתונות החליט מנכ"ל המשרד, מרדכי מרדכי, לעשות סוף לפרשה ולתבוע מפרטנר לשלם את מלוא הסכום.

לאחר שימוע שנערך לחברה שבה הופיע גם מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר, נדחו טענותיה של החברה והיא קיבלה הודעה כי היא מחויבת בתשלום ושהנושא, כאמור, עובר לטיפול החשכ"ל. מפרטנר סירבו להתייחס לידיעה.