ואוליה חתמה על הסכם עם ארגון משקי הקיבוצים להקמת תחנות סולאריות

התאגיד העולמי מתמודד כיום בשני המכרזים הסולאריים באשלים, שהיקפם הכספי הכולל מוערך ב-700-800 מיליון דולר ; מחזור הפעילות של הזרוע הישראלית של ענקית התשתיות הצרפתית, נאמד ב-1.5 מיליארד שקל

הזרוע הישראלית של ענקית התשתיות הצרפתית ואוליה, בתמיכה של ואוליה העולמית, חתמה על חוזה עם ארגון משקי הקיבוצים לשיתוף פעולה בשדרוג תשתיות מים וחשמל ובהקמת תחנות סולאריות פוטו-וולטאיות בקיבוצים.

מדובר למעשה בכניסה הראשונה של ואוליה לתחום הסולארי ברשיונות ול"גלובס" נודע כי היא מעוניינת לרכוש חברת התקנה סולארית מקומית. יש לציין כי התאגיד מתמודד כיום בשני המכרזים הסולאריים באשלים, שהיקפם הכספי הכולל מוערך ב-700-800 מיליון דולר. מחזור הפעילות של ויאוליה ישראל, בניהולו של אורי שטרקמן, נאמד ב-1.5 מיליארד שקל.

את הטכנולוגיות הסולאריות תייבא ואוליה ישראל מחו"ל. בשלב זה, מדובר במערכות קטנות של 50 קילו-ואט. עם זאת, ישנם קיבוצים שיש להם מספר חיבורים נפרדים של חשמל (תעשייה ומגורים). קיבוץ כזה יוכל להתקין מתקן של 50 קילו-ואט לכל חיבור נפרד וכך להגביר את ההישענות שלו על אנרגיה סולארית.

הרשות לחשמל אישרה באחרונה את הגדלת רישוי ההספק הסולארי עד ל-5 מגה-ואט. בארגון משקי הקיבוצים מקווים לעבור מהנחת פאנלים על גגות להקמת שדות סולאריים על שטחים משקיים.

משה מרום, מנכ"ל ארגון משקי הקיבוצים, אישר את הפרטים ואמר כי "גם אנחנו וגם ואוליה יכולים לגייס מימון לפרויקטים. משקי הקיבוצים הוא גוף חזק עם הון עצמי לא קטן". לא ניתן היה להשיג את תגובת ואוליה.