Kenshoo גייסה מיליוני דולרים בודדים

ההון גויס מהמשקיעים הקיימים - קרן ההון סיכון סקויה קפיטל ו-Arts Alliance

המשבר נמשך, אבל גם הגיוסים. שלשום (ג') התפרסם בבלוג הטכנולוגי TechCrunch כי חברת הסטארט-אפ הישראלית Kenshoo השלימה גיוס הון בהיקף של כמה מיליוני דולרים, מהמשקיעים הקיימים - קרן ההון סיכון סקויה קפיטל ו-Arts Alliance.

היקף ההון שגויס לא פורסם, בדומה לסבבי הגיוס הקודמים של החברה. אולם, לפי הערכות, סך ההון שגייסה נאמד בכמה מיליוני דולרים. על-פי הפרסומים, שווי החברה בגיוס הנוכחי היה גבוה בכ-50%, בהשוואה לשווי שניתן לה בגיוס הקודם, בו השקיעו גיגי לוי וירון אדלר, סכום של כ-1 מיליון דולר.

את Kenshoo הקימו ב-2006 יואב יזהר פרטו, אלון שיפר וניר כהן. החברה פועלת בשוק הפרסום המקוון, והיא מפתחת שירותי שיווק למנועי חיפוש (SEM). ההון שגיוס ישמש לשם האצת תהליך ההתרחבות שלה בעולם, ועל מנת לגלות הזדמנויות עסקיות חדשות בשוק שבו היא פועלת.

הטכנולוגיה של החברה מאפשרת לאתר מילות מפתח רלוונטיות, במספר מנועי חיפוש שונים, ולהתאים באופן אוטומטי בינן לבין קמפיינים פרסומיים, במטרה למקסם את ה-ROI (החזר על השקעה - נ.פ) של הקמפיינים הללו.

Kenshoo פועלת בשוק צפוף ותחרותי למדי, שבו שולטות שחקניות בולטות דוגמת דאבלקליק, שנרכשה ב-2008 על-ידי גוגל תמורת 3.1 מיליארד דולר; ו-aQuantive, שנרכשה אף היא ב-2008 על-ידי מיקרוסופט, תמורת 6 מיליארד דולר.

עם זאת, בהתחשב בכך שהעולם כבר נכנס למיתון, ומפרסמים מחפשים אחר דרכים אפקטיביות לצמצם עלויות ולנתב את ההוצאות לעבר פרסום מבוסס תוצאות, הרי של- Kenshoo יש סיכוי לא רע להצליח דווקא בתקופה הנוכחית.