טיסת ישראייר לברלין: נוסע צילם בסלולרי - רק וילון הפריד כ-40 דקות בין תא הטייס לנוסעים

גלובס tv הצילומים שצילם הנוסע מובאים כאן לראשונה ; ישראייר: "החברה פועלת בקפדנות לשמירת ביטחון הנוסעים. דלת ההפרדה אכן הייתה פתוחה זמן ארוך מהנדרש ואולם כל יתר האמצעים פעלו כמתחייב. המקרה החריג יתוחקר בקפידה ולקחיו ייושמו עד תום"

בטיסת ישראייר מתל אביב לברלין לפני יומיים (2 במארס) הופתעו הנוסעים לראות כי דלת תא הטייס פתוחה לחלוטין ורק וילון מפריד ביניהם במשך 40 דקות לפחות מזמן הטיסה.

טיסה ISR251 המריאה בשעה 09:20 לערך במקום בשעה 6 בבוקר. בקובץ הווידיאו שצילם אחד הנוסעים באמצעות טלפון סלולרי ניתן לראות את תא הטייס החשוף, כשרק וילון מפריד בין הטייסים לנוסעים.

בקובץ הווידיאו המקוצר המצורף לכתבה זו ניתן לראות בבירור את הווילון, ומאחוריו הטייס.

על פי תקנות מחלקת הביטחון במשרד התחבורה על תא הטייס להיות סגור למשך כל הטיסה. כמו כן, אסורה הכניסה אליו למי שאינו מורשה. כפי שניתן לראות, הגישה לתא בטיסה ISR251 של ישראייר הייתה אפשרית.

מישראייר נמסר בתגובה: "החברה פועלת בקפדנות לשמירת בטחון הנוסעים בטיסותיה וזאת על פי הוראות והנחיות גורמי הביטחון המוסמכים. מבדיקה ראשונית של המקרה עולה שדלת ההפרדה אכן הייתה פתוחה זמן ארוך מהנדרש ואולם כל יתר האמצעים פעלו כמתחייב. המקרה החריג יתוחקר בקפידה ולקחיו ייושמו עד תום".

בישראייר הוסיפו כי "הנוסע ביצע עבירת בטיחות חמורה לאחר שהפעיל טלפון סלולרי בזמן הטיסה בניגוד להוראות".

יש לציין כי הנוסע הפעיל את מכשירו הנייד ב"מצב טיסה" המוגדר על ידי היצרנית כך: "מצב 'טיסה' מאפשר לך להשתמש בפונקציות הטלפון שאינן דורשות מקמ"שים ולפיכך אינן גורמות הפרעה להתקנים אלקטרוניים. מצב זה שימושי בזמן טיסה או בבתי חולים".

ישראייר מטוס