סקר חדש מצביע על עלייה משמעותית במספר המשתמשים באזילקט של טבע לטיפול במחלת הפרקינסון

השימוש בתרופה קפץ ל-35.2% לעומת 14.1% מהחולים עליהם דווח בשנה שעברה ; "הנוירולוגים הם הכוח המניע מאחורי העלייה במספר המרשמים לאזילקט. ניתן להניח כי מספר המרשמים יוסיף ויעלה כש-55% מהנוירולוגים מאמינים בהצלחת ניסוי ה-ADAGIO "

מסקר חדש שערכה ופרסמה חברת Decision Resources, אחת מחברות המחקר והיעוץ המובילות בעולם המתמקדות בתחום הפארמה ונושאי בריאות שונים, עולה כי חלה עלייה במספר החולים מהשורה השנייה (כאלה שכבר התנסו בטיפול תרופתי ראשוני) אשר מטופלים בתרופת האזילקט של טבע , לטיפול במחלת הפרקינסון.

מהסקר עולה כי מספר החולים בעלי תופעות ה-MAO-B המשתמשים באזילקט קפץ ל-35.2% לעומת 14.1% עליהם דווח בשנה שעברה. מרבית העלייה בנתח החולים העושים שימוש בתרופה מיוחסת להגברת השימוש בתרופה ע"י הרופאים המטפלים, אשר מרגישים יותר בנוח עם תוצאות השימוש בתרופה ועם המידע כי השימוש בה עשוי להוות הגנה למערכת העצבים מפני הידרדרות המחלה.

"הנוירולוגים הם הכוח המניע מאחורי העלייה במספר המרשמים לאזילקט. למעשה ניתן להניח כי מספר המרשמים יוסיף ויעלה כאשר 55% מהנוירולוגים מאמינים כי ניסוי ה-ADAGIO לטיפול במחלת הפרקינסון יצביע על כך שלאזילקט ישנה השפעה על עצירת הידרדרות המחלה, וכתוצאה מכך יגבירו את מספר המרשמים לתרופה" אמרה מאדורי בורד, אנליסטית בחברת המחקר.

נציין כי האזילקט היא התרופה המקורית השנייה של טבע, אשר מכירותיה צמחו ברבעון הרביעי של השנה ב-46% ומכירותיה הסתכמו ב-175 מיליון דולר.