מנכ"ל הרשות השנייה: הרשות התייעלה - ודמי הזיכיון של הערוצים כבר הופחתו

מנשה סמירה אמר את הדברים בהמשך לדרישת הזכייניות להפחית את דמי הזיכיון המשולמים לרשות השנייה, זאת בשל העודף התקציבי ברשות ; לטענתו, ההפחתה שכבר בוצעה היא בהיקף 220 מיליון שקל לכל תקופת הזיכיון

על רקע הדרישה של זכייניות ערוצים 2 ו-10 להפחית את דמי הזיכיון המשולמים לרשות השנייה, אומר היום (ה') מנכ"ל הרשות, מנשה סמירה, כי "כאשר זכייניות ערוץ 2 התמודדו במכרז הן ידעו שתקציב הרשות עומד על 90 מיליון שקל בשנה, והתוכניות העסקיות שלהן כללו סכום זה. היום דמי הזיכיון עומדים על 60 מיליון שקל בשנה. זו ירידה של 30%, שבמצטבר מעניקה לזכייניות ערוץ 2 בלבד הטבה של 220 מיליון שקל על פני כל תקופת הזיכיון. אין לשכוח נתון זה".

סמירה ניסה להסביר את תקציב הרשות, שמצוי מזה זמן רב בכותרות לאור המלחמה שמנהלות הזכייניות כנגד גובהו. לדבריו, "זו הקלה והטבה שניתנה לאור ההתייעלות של הרשות. אפילו הסכום הקשיח של דמי הזיכיון הופחת. בעוד שנה וחצי עם סגירת השידור האנלוגי תהיה הפחתה נוספת של 15-20 מיליון שקל לערוץ 2. יש לזכור כי דמי הזיכיון הם סכום קשיח, כאשר 30 מיליון שקל מתוך תקציב של 60 מיליון שקל מיועדים להפצת השידורים, סכום של 15 מיליון שקל מיועד לאגרת תדרים, וכ-5-7 מיליון שקל מיועדים להפקות הרשות - שזה כסף שיוצא ישירות ליוצרים".

היום קיים סמירה מפגשים שכללו את הדרג המקצועי של הרשות ואת היוצרים, את נציגי זייכנית ערוץ 2 קשת ואת נציגי ערוץ 10, וזאת לאחר שנציגי רשת הודיעו כי לא יוכלו להגיע בשל בעיות בלוח זמנים. מטרת המפגשים היתה להבהיר את ההמלצות המקצועיות של מיקוד הרגולציה, ושמיעת הצעותיהם בדבר היערכות לשנת 2009 תוך ניסיון להגיע להבנה בין כל הצדדים.

"הדיאלוג המקצועי הוא חשוב ביותר בתהליך של מיקוד הרגולציה בטרם קבלת ההחלטות במועצת הרשות השנייה. ידוע לנו כי נציגי רשת לא יכלו להגיע בשל בעיות בלוח הזמנים, ואנו מקווים שזה ייפתר", אמר סמירה.

סמירה הוסיף כי "מיקוד הרגולציה של הנהלת הרשות השנייה ייתן מענה למורכבות ולבעיות הכלכליות, ובעיקר יבטיח עמידה נאותה בהתחייבויות - תוך שמירה על האינטרס הציבורי ואינטרס היצירה".